رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت: میزان استفاده از ترافیک داخلی 40 درصد افزایش داشته است

آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات پروژه های در حال افتتاح را عامل امنیت ، پایایی بیشتر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت کشور دانست.

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت: هزینه پروژه تدبیر 400 میلیارد تومان است/ میزان استفاده از ترافیک داخلی 40 درصد افزایش داشته است
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروژه تدبیر باهدف ایجاد شبکه انتقال نوری پیشرفته و در راستای برآورده کردن نیازهای ارتباطات برون‌مرزی و اینترنت بین الملل سال 94 در فازهای مختلف کلید خورد، بخشی از این پروژه امروز(16 بهمن 95) با نام تلاش3 به بهره‌برداری رسید.

محمد جواد آذری جهرمی رئیس شرکت ارتباطات زیر ساخت در مراسم افتتاح  پروژه تلاش3 با اشاره به نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پیشرفت این پروژه گفت: پروژه‌های در حال افتتاح ادامه مسیرهای قبلی ماست.  هزینه پروژه تدبیر 400 میلیارد تومان است، که بعد از رفع تحریم ها قیمت در مناقصه به نحو چشمگیری کاهش یافت که نتیجه آن بهره‌مندی بیشتر مردم از این فضا است.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص امنیت این پروژه و تاثیر آن برروی شبکه ملی اطلاعات گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه بزرگ  افزایش ایمنی و امنیت در شبکه ملی اطلاعات است و این موضوع به مرور به سیر صعودی خود ادامه میدهد. نکته بعدی پایداری بیشتر اینترنت در کشور است، در حال حاضر چهار گذرگاه اینترنت به دنیا فعال هستند که هرکدام به طور مستقل عمل میکنند. با اجرای این پروژه اگر در یکی از گذرگاه ها اشکالی پیش بیاید ، از گذرگاه های دیگر برای تهیه اینترنت میتوان استفاده کرد.

  • نرخ پهنای باند با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و میزان بازار مشخص می ‌ش

 جهرمی با اشاره به کاهش مجدد تعرفه اینترنت گفت: استدلال ما این است که نرخ پهنای باند با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و میزان بازار مشخص می ‌شود؛ طبیعتا با بزرگتر شدن بازار و افزایش حجم ترافیک اطلاعات، کاهش قیمت پهنای باند یک روال منطقی است.

او ادامه داد: بنابر دستور وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مشغول محاسبه هزینه‌ها و میزان بازار است. این کار قطعا اتفاق می افتد اما میزان آن بسته به اندازه بازار است.


  • میزان استفاه از ترافیک داخلی 40 درصد افزایش داشته است
آذری جهرمی با اشاره به‌ جنبه اقتصادی این پروژه افزود: آنچه که متضمن مسیر توسعه ماست ، مسیر توسعه شبکه ملی اطلاعات است که این توسعه به مدل اقتصادی آن بستگی دارد، امروز در واقع در نقطه ای قرار داریم که شاخص های ما شاخص ترافیکی است، به منظور مقایسه در سال 92 نسبت ترافیک داخل به خارج ، 10 به 90 بود در حالی که اکنون این میزان به بیش از 40 درصد برای ترافیک داخل افزایش یافته است، این شاخص خوب است اما گویا نیست، زمانی گویا میشود که بتوانیم بگوییم شبکه ملی اطلاعات چقدر شغل ایجاد کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت و تعامل بخش خصوصی با دولت اشاره کرد و گفت: دولت حرکتش را برای برون‌سپاری فعالیت ها به بخش های غیر دولتی آغاز کرده است. از سوی دیگر سیاست وزیر ارتباطات این است که سقف درآمد دولتی در این حوزه ثابت بماند، کاهش تعرفه های دولتی مؤید همین نکته است که دولت به دنبال توسعه درآمد خود در این بخش نیست. سرمایه گذاری 5 هزار میلیاردی دولت در این حوزه با در آمد 800 میلیاردی یک سرمایه گذاری دیر بازده است ، دولت این کار را میکند تا بخش خصوصی را توانمند سازد.
  • گسترش شبکه ملی اطلاعات اقتصاد غیرنفتی را گسترش می دهد
آذری جهرمی در پایان با بیان اهداف شبکه ملی اطلاعات پرداخت و افزود : آنچه هدف شبکه ملی اطلاعات است رسیدن به سهم مناسبی از حوزه فناوری اطلاعات در داخل کشور و منطقه است. تلاش ما بر این است که با توسعه این بخش اقتصاد غیر نفتی را افزایش دهیم، همچنین کاهش تعرفه ها و ارائه خدمات با کیفیت هدف ماست. ما برای افزایش درآمد ها  نیم نگاهی به بازار بین الملل داریم و برای این کار از پتانسیل بخش خصوصی بهره برداری خواهیم کرد. حلقه تکمیل این طرح ها ، پیاده سازی نظام دو تعرفه ای در عرصه شبکه ملی اطلاعات است تا سرویس های داخلی ارزان تر از سرویس های بین‌الملل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار