برگزاری نشست تخصصی هم اندیشی دولت با کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات؛

گلایه های شرکت های دانش بنیان از دولت چه بود؟

نشست تخصصی هم اندیشی دولت با کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات با تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت دوشنبه شب برگزار شد و شرکت های دانش بنیان به بیان مشکلات خود پرداختند.

گلایه های شرکت های دانش بنیان از دولت چه بود؟

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در ابتدای نشست هم اندیشی شرکت‌های کسب‌وکار مجازی مشکلات خود را با نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در میان گذاشتند.

ازجمله این مشکلات می‌توان به عدم وجود متولی مشخص برای حمایت از کسب‌وکار مجازی؛ عدم رعایت قانون مالکیت فکری یا همان قانون کپی‌رایت، عدم معافیت‌های مالیاتی، مشکلات سربازی برای نیروهای متخصص و نخبه، نبود سازوکارهای مناسب در قوانین نسبت به فناوری‌های نوین اشاره کرد.

از مشکلات جالب‌توجه و مورد اتفاق بسیاری از این شرکت‌ها موضوع فیلترینگ بود، بدین‌صورت که فرآیند فیلتر کردن سایت‌های غیرقانونی توزیع محتوا و مغایر با قانون کپی‌رایت بسیار طولانی است اما یک شرکت ثبت‌شده دانش‌بنیان به‌سرعت ابتدا فیلتر شده و سپس به مشکل رسیدگی می‌شود که این موضوع ضرر هنگفتی به این شرکت‌های نوپا میزند.

در این میان بین شرکت های داخلی و خارجی هم تبعیض وجود دارد و سایت های داخلی بسیار راحت تر از سایت های خارجی فیلتر میشوند

شرکت‌های کسب‌وکار سایبری البته درخواست‌های هم مانند امکان استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه علی‌الخصوص فارسی‌زبان و ایجاد یک اتحادیه برای کسب‌وکار در فضای مجازی داشتند.

دو شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز ریسک بالای همکاری با سرمایه‌گذار خارجی و موانع متعدد دریافت مجوز برای افراد جوان را از مشکلات دیگر پیش روی کسب‌وکار مجازی دانستند.

در اواسط جلسه اعضای هیئت دولت ازجمله واعظی وزیر ارتباطات، ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، انصاری معاون حقوقی و مجلس رئیس‌جمهوری، ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، صادقی معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، فیروزآبادی عضو شورای عالی فضای مجازی به نشست اضافه شدند و نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات جمع‌بندی گلایه‌ها و درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه و اعضای هیئت دولت به پاسخگویی به انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار