افزایش نیروهای سازمان ملل در کنگو در پی افزایش تنش‌های سیاسی

سازمان ملل به دلیل بالاگرفتن تنش‌های سیاسی در کنگو 320 نیروی نظامی را به این کشور اعزام می‌کند.

افزایش نیروهای سازمان ملل در کنگو در پی افزایش تنش‌های سیاسیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گالف‌نیوز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل قصد دارد 320 نیروی نظامی را برای برقراری صلح در کنگو اعزام کند. به تعویق افتادن انتخابات کنگو باعث شده تنش‌های سیاسی این کشور علاوه بر پایتخت، به دیگر مناطق آن نیز کشیده شود.

گوترش گزارشی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد که در آن آمده توافق سیاسی حزب حاکم کنگو و مخالفان آن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری در خطر است.

«ژوزف کابیلا» رئیس‌جمهور کنگو علی‌رغم پایان یافتن دوره ریاستش در ماه دسامبر همچنان در رأس قدرت مانده و این موضوع به ایجاد تنش‌های گسترده در این کشور منجر شده است.

به گزارش سازمان ملل نیروهای امنیتی کنگو در ناآرامی‌‌های ماه دسامبر دست کم 40 نفر را به قتل رساندند. دولت به بهانه‌ی آماده نبودن شرایط لازم، برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته است. نیروهای سازمان ملل قرار است مقدمات برگزاری صلح‌آمیز انتخابات کنگو را فراهم کنند. براساس توافق سیاسی بین حزب حاکم و مخالفان آن، کابیلا در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار