کشتار بی‌رحمانه مخالفان دولتی در مرکز گنگو/کشف 8 گور دسته جمعی

کشف 8 گور دسته جمعی از شورشیان کنگو که به دست نیروهای ارتش کشته شده‌اند، از افزایش چشمگیر خشونت‌ها در این کشور حکایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بروز درگیری‌های خونین میان نیروهای ارتش کنگو و شورشیان این کشور تلفات انسانی بسیاری برجای گذاشته است بطوریکه نیروهای دولتی ماه گذشته اجساد شورشیان کشته شده را در گورهای جمعی دفن کردند و تاکنون 8 مورد از این گورهای جمعی شناسایی شده است.

مقامات دولتی کنگو برای نخستین بار در یک ماه گذشته به خبرنگاران اجازه بازدید از مناطق مرکزی این کشور را که محل دفن اجساد شورشیان مسلح است، دادند. شورشیان کنگو را مخالفان مسلح "ژوزف کابیلا"، رئیس جمهور کنگو، تشکیل می‌دهند که با حملات خونین نیروهای ارتش در ماه‌های اخیر بر تعداد تلفات آنها افزوده شده است.

خبرنگار رویترز که در محل دفن اجساد شورشیان کنگو حاضر بود، تعداد گورهای جمعی را 8 عدد گزارش کرده است؛ اما موفق به ارائه آمار دقیقی از تعداد اجساد نشد. در همین حال، سازمان ملل متحد اعلام کرد در بازه زمانی 9 تا 13 فوریه 84 نیروی شورشی در کنگو به دست نظامیان دولتی کشته شدند.

دولت کنگو کشتار مخالفان رئیس جمهور به دست نیروهای ارتش را تکذیب و اعلام کرد این افراد در نتیجه یورش مسلحانه به نظامیان دولتی جان خود را از دست داده‌اند و حتی از آنها مقادیری سلاح هسته‌ای کشف و ضبط شده است.

سخنگوی دولت کنگو مدعی شد اجساد کشف شده در گورهای جمعی به دست هم‌کیشان شورشی‌ها دفن شده‌اند و ارتش کنگو هیچ دخالتی در دفن کردن آنها به طور جمعی نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار