بازگشت آرامش به شرق کنگو پس از سه روز درگيري خونين

پس از سه روز درگیری خونین در شرق کنگو، مسئولان محلی از بازگشت آرامش به این منطقه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسئولان محلی کنگو اعلام کردند منطقه روتشورو در استان ناامن کیووی شمالی در شرق کنگو که در سه روز گذشته صحنه درگیریهای خونین بود، آرامش خود را باز یافته است و ساکنان منطقه که به شهرها و روستاهای دیگر یا حتی به خارج کشور فرار کرده اند، می توانند به خانه های خود بازگردند.
 
لیبراتا بوراتوا از مسئولان محلی منطقه روتشورو اعلام کرد در حال حاضر اوضاع در منطقه آرام است. ما از ساکنان منطقه که از بیم جان خود فرار کرده و حتی به اوگاندا پناه برده اند، درخواست می کنیم به خانه های خود بازگردند چرا که آرامش در منطقه برقرار شده است.
 
در تازه ترین درگیریهای مسلحانه میان نیروهای ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو و عناصر گروه مسلح جنبش بیست و سوم مارس شانزده نفر کشته شدند. سرگرد گیوم جیکه سخنگوی عملیات نظامی استان آشوبزده کیووی شمالی اعلام کرد در این درگیریها که در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو به مدت سه روز ادامه داشت نیروهای ارتش این کشور و شورشیان جنبش بیست و سوم مارس ( ام23 ) با یکدیگر درگیر شدند.
 
این مقام نظامی کنگو تصریح کرد نیروهای ارتش کنگو در برابر حملات شورشیان جنبش بیست و سوم مارس مقاومت کردند و آنها را متواری ساختند. سخنگوی عملیات نظامی استان کیووی شمالی در شرق کنگو افزود درگیریها در منطقه روتشورو در استان کیووی شمالی شانزده کشته برجا گذاشت و نیروهای ارتش موفق شدند پنج شورشی را بازداشت کنند ضمن این که پنجاه و هشت تن از شورشیان نیز خودشان را تسلیم ارتش کردند.
 
وی مشخص نکرد که آیا ارتش نیز در این درگیریها تلفات داده است یا خیر. اواسط ژانویه دولت کنگو و شاهدان اعلام کرده بودند شورشیان سابق جنبش بیست و سوم مارس از مرزهای اوگاندا وارد منطقه روتشورو در کیووی شمالی شده اند.
 
در آن زمان لامبرت منده اواملانگا سخنگوی دولت کنگو در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد برخی از ستیزه جویان پیشین جنبش بیست و سوم مارس از جمله سلطانی ماکنگا که در اوگاندا در تبعید به سر می بردند، مخفیانه به پایگاههای قبلی خود در شرق کنگو بازگشته اند.
 
به گفته مقامات کینشازا نزدیک به دویست تن از شورشیان سابق کنگو از جنبش بیست و سوم مارس به منطقه ای در شرق کنگو نزدیک مرزهای اوگاندا نفوذ کردند و آن را به محاصره خود درآوردند. اما مسئولان این گروه شورشی تاکید کرده اند شورشیان سابق که به کنگو باز می گردند مسلح نیستند و قصد بر هم زدن اوضاع و ایجاد تنش را ندارند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار