مشهد؛

عشایر تولید کنندگان اصلی جامعه

توجه دولت به عشایر برای توانمند سازی و برطرف کردن مشکلات آنان است

عشایر تولید کنندگان اصلی جامعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار سرخس با حضور در جمع عشایر منطقه طاغون دره اظهار داشت: نظام و دولت به میزان حضور عشایر در محله ها و مناطق عشایری خدمات ارائه می دهد و بدنبال افزایش این خدمات است.
حسین سنجرانی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه ورود دام های غیر مجاز در سالیان گذشته باعث از بین رفتن مراتع شده است گفت: با هماهنگی و همکاری شورای تامین شهرستان پارسال از ورود دام های غیر مجاز به مراتع سرخس جلوگیری شد و از این رو شاهد احیا مراتع نسبت به پارسال هستیم.
وی افزود: با برنامه های منابع طبیعی سرخس و همکاری و مشارکت عشایر و دامداران منطقه می توان مراتع منطقه را بیش از پیش احیا کرد زیرا این طبیعت و مراتع امانت دست ماست و ما هم وظیفه داریم به نسل آینده تحویل دهیم.
فرماندار سرخس اظهار داشت: ساماندهی مراتع از سویی برای حمایت از قشر تولید کننده عشایری است و از سوی دیگر برای حمایت از دامداران روستایی مستقر در این محله ها است و میعار و ملاک همه ما قانون است.
نماینده عالی دولت در سرخس خاطرنشان کرد: امور عشایری و منابع طبیعی باید بر اساس دستورالعمل اجرایی مصوب و جدید در صدور پروانه ها بازنگری داشته باشند.
وی گفت : تداخل مراتع و نا امنی در محله های عشایری باعث بروز مشکلاتی می شود همچنین تعرض به حریم عشایری جایز نیست و اجازه چنین اقدامی به هیچ گروه یا قومی داده نخواهد شد.
سنجرانی در پایان گفت: دولت در شهرستان بدنبال احیاء و توسعه مراتع است و از این رو احیای مراتع دق چهلتو را در دستور کار خود قرار داده است تا بخشی از مشکلات عشایری و دامداران از این طریق برطرف شود.
انتهای پیام// م ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.