مشهد؛

اولویت توان‌افزایی اقتصادی روستائیان و عشایر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: اولویت ما در سال 96 توان افزایی اقتصادی روستائیان و عشایر خواهد بود.

اولویت توان‌افزایی اقتصادی روستائیان و عشایربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدابوالفضل رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و اصلی ترین عامل مهاجرت روستائیان به شهر درآمد کم و اشتغال نامناسب است که از طریق افزایش درآمد خانوارهای روستایی ابتدا درصدد تثبیت جمعیت و سپس مهاجرت معکوس هستیم.

او با اشاره به مشکلات آب شرب و کشاورزی روستاییان عنوان کرد: مسئله آب شرب روستاها از همه مسئله‌ای برای ما مهم‌تر است و با همت دولت تدبیر و امید و ضمانت دولت مبلغ 500میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب رسانی روستاها در سال 94 به کمک مجلس تصویب که در سال 95 اجرا شد.
رضوی ادامه داد: همچنین با بودجه امسال مبلغ 2000 میلیارد تومان برای آب رسانی روستاها هزینه شد که کافی نبود و با یاری مجلس مبلغ 300میلیون دلار دیگر از صندوق توسعه ملی برای آب رسانی روستاها به تصویب رسید که در سال 96 عملیاتی خواهدشد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور خاطرنشان کرد: با اعتباراتی که امسال هزینه شد توانستیم تعداد 6700روستایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شدند را به 3000 روستا کاهش دهیم.
وی اظهار کرد: امیدواریم در سال 96 و 97 بتوانیم این تعداد را به کمتر از 1000 روستا کاهش دهیم.
رضوی بااشاره به ارائه اینترنت پرسرعت برای روستاها بیان کرد: سرعت ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در دولت یازدهم قابل تقدیر بوده، چراکه تا آخر امسال 25هزار روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت، درصورتیکه در ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد بسیار اندکی از روستاها دارای اینترنت پرسرعت بودند.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص اقدامات انجام شده در سفر معاون رییس جمهور به این حوزه انتخابیه عنوان کرد: در این سفر یک روزه حدود 10 میلیارد تومان اعتبار تامین شد که مهم‌ترین آن‌ها اختصاص مبلغ یک و نیم میلیارد تومان برای مجتمع آب‌رسانی روستای درازآب علیا، درازآب سفلی و روستاهای اطراف و اختصاص مبلغ 500میلیون تومان برای آب‌رسانی روستاهای سیدمحمد، توت لشکران و شهوه بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آب‌رسانی چند روستای دیگر در منطقه وجود دارد که مشکلاتی جدی دارند اما به سبب وقت و اعتبارات محدود فرصت بازدید فراهم نشد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکلات روستاهای قلعه گک، تغز، کوشکک و گوربند نیز برطرف شود.

انتهای پیام// س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار