کرمان؛

طرح تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی ویژه ایام نوروز

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز سال 96 خبر داد .

طرح تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی ویژه ایام نوروزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مینا قاضی زاده گفت: با عنایت به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان با برنامه ریزی دقیق اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروز از تاریخ 25 اسفند ماه 95 لغایت 14 فروردین 96 بصورت فراگیر تراز سالهای گذشته می نماید.

وی با اشاره به سازماندهی تعداد 31 اکیپ ثابت و 34 اکیپ سیار در قالب 77 نفر دکتر دامپزشک و بازرس بهداشت گوشت دراین ایام اظهار کرد: اماکن تحت پوشش شامل مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی رستورانها ، هتلها ، چلوکبابی ها و سایر اماکن طباخی، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی و کشتارگاههای دام و طیور، سردخانه های نگهداری کارگاههای فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی می باشند.

 قاضی زاده تصریح کرد : از کلیه همشهریان عزیز تقاضا داریم که مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ، ماهی و ... را از مراکز معتبر مجاز و تحت پوشش و نظارت دامپزشکی تهیه نموده و از خرید ماهی و میگو از افراد دوره گرد که در معابر اقدام به فروش می نمایند جداً خود داری کرده و در هنگام خرید مرغ نیز به درج کد بهداشتی دامپزشکی کشتارگاه و تاریخ تولید و انقضاء دقت نمایند.

وی افزود در هنگام خرید گوشت نیز بایستی حتماً به مهر و برچسب معتبر دامپزشکی برروی لاشه ها که نشانه تائید و بازرسی تحت نظارت دامپزشکی می باشد توجه کنند.

مسئول ساماندهی اکیپهای نظارت دامپزشکی استان کرمان در پایان با اعلام شماره تلفن 1512 در سطح استان کرمان و شماره پیامک 3000231512 از شهروندان محترم تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعاً گزارش نمایند تا مورد پیگیری قرار گیرد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار