زنجان؛

180اثر در جشنواره خوشنویسی ثبت شد

بیش از ١٨٠ اثر در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی از سوی دبیرخانه ششمین جشنواره خوشنویسی استان زنجان دریافت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ اختتامیه این جشنواره، امروز در فرهنگسرای امام خمینی، با حضور داوران و چهره‌های برتر کشوری، هنرمندان، پیشکسوتان و صنعتگران این رشته برگزار می‌شود.

معراج کرمی، رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تایید این مطلب، به حضور جواد بختیاری، از اساتید کشوری رشته خوشنویسی و چهره بین‌‌المللی در این مراسم اشاره کرده و گفت: کار داوری این آثار بر عهده داوران کشوری، دکتر بهرام حنفی و سبزه‌کار بوده و داوران استانی از جمله استاد نقی ریاحی، حمید آل یاسین، بهزاد رنجیده، رحمان پرچگانی، حسین بختیاری و ایرج شاهمرادی نیز در کنار آنان به کار داوری پرداختند.

وی با اشاره به تجلیل از پیشکسوتان رشته خوشنویسی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره خوشنویسی استان زنجان، اظهار داشت: از استاد محمدتقی جباری، بهرام فریدی، اسماعیل رشوند، منوچهر قشلاقی از شهرستان ابهر و اسحاق حنیفه از شهرستان خدابنده در این مراسم تجلیل به عمل می‌آید.

کرمی همچنین از تجلیل از صنعتگران این رشته خبر داده و افزود: اسماعیل نوری به عنوان قلم‌تراش‌ساز، زین‌العابدین محمودی به عنوان مرکب‌ساز و صادق نوری به عنوان کاغذ‌ساز در مراسم امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در مراسم اختتامیه جشنواره، از آثار برتر در رشته‌های نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث و گرایش‌های نوین تقدیر شده و آثار برگزیده جشنواره و آثار راه یافته به نمایشگاه کتاب نیز در قالب مجموعه آثار چاپ خواهد شد.

مراسم اختتامیه، عصر امروز، ساعت ٥ عصر در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، برگزار شده و پس از این مراسم، نمایشگاه آثار خوشنویسی افتتاح شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

گفتنی است این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و خانه هنرمندان استان، پس از هشت سال تعطیلی برگزار می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.