کرمان؛

کرمان بزرگترین مهمانخانه ایران

استان کرمان باوجود ۵اثر ثبت جهانی در زمینه میراث طبیعی و تاریخی بزرگترین مهمانخانه ایران و میزبان گردشگران و مسافران نوروزی در ایام عید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛محمود وفایی ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نخستین همایش بازاریابی اینترنتی و برند سازی در صنعت گردشگری ویژه خانه های بوم گردی استان کرمان با اشاره به اینکه ورودی گردشگران خارجی به استان کرمان در سال ۹۲ حدود هشت هزار نفر بوده است،گفتاین تعداد امسال به حدود ۳۰هزار نفر رسیده وصنعت گردشگری در استان کرمان شکوفا شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای کشور در ارتباط با دنیای خارج تلطیف شده است افزود: تعامل با دنیا باعث افزایش گردشگران خارجی به کشور و استان کرمان شده است.

وفایی با اشاره به اینکه استان کرمان جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی دارد اما به خوبی معرفی نشده است خاطرنشان کرد: موقعیت اقلیمی کرمان باعث شده تا در همه فصول سال با وجود جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی پذیرای گردشگران از سایر نقاط کشور و خارج از کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین نشریه انگلیسی زبان در استان کرمان به نام "tetis" چاپ و منتشر می‌شود تصریح کرد: انتشار این نشریه ظرفیت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری به زبان بین‌المللی به سایر نقاط جهان دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه 105 اقامتگاه بوم‌گردی در استان کرمان ایجاد شده است و ظرفیت استان کرمان تا ایجاد 200 اقامتگاه فراهم است یادآور شد: حدود 20 تا 30 پرونده جدید ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در استان در حال بررسی است که به زودی به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه عملکرد خانه‌های بوم‌گردی در استان کرمان با ارزیابی انجام شده مثبت است تاکید کرد: این خانه‌ها خط مقدم معرفی فرهنگ ایرانی و کرمانی هستند و باید با برخورد مناسب با گردشگران خاطره خوبی از سفر به ایران و کرمان را در ذهن آنها به جای گذاشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.