کرمان؛

آبشار چهرن یکی از مناطق بکر رابر

آبشار چهرن، یکی از مناطق زیبا و بکر شهرستان رابر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روحی ، معاون میراث فرهنگی ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه این آبشار یکی از آبشارهای دیدنی استان است ، گفت: پس از حدود هزار متر پیاده روی، در سمت راست، تنگه کوچکی وجود دارد که صدا و تصویر آبشار چهرن را نمایان می سازد.

وی خاطرنشان کرد: آبشاری با حدود 12متر ارتفاع که فضای این تنگه را کاملا متفاوت ساخته است.

روحی تصریح کرد: این منطقه پوشیده از درختان گردو، زردآلو، صنوبر و نیز چشمه و چمنزار و مسیر رودخانه است بطوریکه سرسبزی وطراوت بخش میانی در آبشار، لحظه ای شکوهمند را برای هر بیننده ای به ارمغان می آورد.

وی یادآورشد: جریان آب این آبشار بردیواره 12 متری با شیب کامل 90 درجه فرو می ریزد و در ادامه مسیرحرکت، پس از طی حدود200 متردر بستر رودخانه فرو می رود تا دوباره از چشمه ها و زهکش های چهرن سر بر آورد و طبیعت این روستای پرجاذبه را جان بخشد.

روحی افزود: در دیواره سمت راست آبشار، مسیری برای بالا رفتن و صعود به بالای آن وجود دارد. پس از صعود و قرار گرفتن در بلندای آبشار، آبشار دیگری با ارتفاعی در حدود 3 متر خودنمایی می کند که درفاصله ای حدود 25 متر از آبشار اولی قرار دارد

وی گفت: روستایی که ییلاق بخشی از جعمیت عشایر این شهر است در فاصله ای کمتر از 2 کیلومتر و در بخش شمالی این روستا، مسیر رودخانه ای وجود دارد که از ارتفاعات لاله زار جریان می یابد.

گفتنی است: دسترسی به این روستا از طریق شهرستان رابر به روستای ننیز، جاده روستای گنجان و سپس جاده خاکی روستای چهرن امکان پذیر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.