اصفهان؛

2400 دانش آموز کاشانی مصرف منطقی دارو را فرا گرفتند

برای هفتمین سال پیاپی، امسال 2400 دانش آموز کاشانی مصرف منطقی دارو را فرا گرفتند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این مطلب افزود: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مصرف منطقی دارو، شناخت میکروب ها شامل باکتری، قارچ و ویروس، مصرف صحیح و به موقع آنتی بیوتیک ها، بهداشت دست و عدم مصرف خودسرانه دارو و مصرف دارو با تجویز پزشک  از اهداف این همایش می باشد.

دکتر محمد حسین خیاط کاشانی تصریح کرد: جلوگیری از مصرف بی رویه دارو و لزوم مراجعه به پزشک در صورت بیماری و آموزش مصرف صحیح دارو از موارد مهم آموزشی است که کودکان و نوجوانان باید فرا بگیرند
.
 
وی ادامه داد: به دلیل مصرف بی رویه و گاه بی دلیل آنتی بیوتیک در جامعه، امروزه شاهد مقاومت میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک ها هستیم، بنابراین یکی از برنامه های آموزشی این کمیته آموزش های لازم در مورد مصرف آنتی بیوتیک ها از جمله مصرف صحیح در مواقع بیماری با عاملیت باکتری است.
 
خیاط کاشانی تاکید کرد: آموزش برای افزایش مقاومت و عدم ابتلا به بیماری و مراقبت های بهداشتی در زمان بیماری برای پیشگیری از انتقال و سرایت به دیگران از دیگر برنامه های آموزشی دانش آموزان در زمینه مصرف منطقی داروست.
مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: در این ۷ دوره حدود ۱۸ هزار دانش آموز کاشانی، در این طرح شرکت و آموزش های لازم را فراگرفتند.
این گزارش حاکیست: در این دوره کلیه موارد آموزشی در قالب اجرای نمایش، سرود، بیان توضیحات توسط کارشناسان دارویی ارایه می شود.
همایش مصرف منطقی دارو به مدت ۳ روز از تاریخ۱۵ لغایت ۱۷ اسفند ماه سال جاری  به همت معاونت غذا و دارو در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه اجرا شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار