هشدار نسبت به نگهداری ماهی قرمز داخل یخچال

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نسبت به نگهداری ماهی قرمز داخل یخچال هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهمن خدادادیان با بیان اینکه ماهی قرمز بیماری زاست، گفت: در مدفوع ماهی قرمز سالمونلا وجود دارد که عامل بیماری تیفویید است و باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شود، بنابراین خانواده‌ها درصورت خرید ماهی قرمز باید مراقب باشند که کودکان آنها به هیچ عنوان به آب تنگ ماهی دست نزند.

وی افزود: همچنین به هنگام تعویض آب تُنگ ماهی، باید از ریختن آب در ظرفشویی خودداری کرده و در محیط دیگری مانند حیاط یا جای دیگر این کار را انجام داد و پس از تعویض آب تُنگ هم باید حتما دست‌ها را با آب و صابون به دقت بشویند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نسبت به نگهداری ماهی در یخچال هشدار داد و افزود: متاسفانه برخی افراد برای نگهداری ماهی در جای خنک، تُنگ ماهی را داخل یخچال نگه می‌دارند که این کار بسیار خطرناک است.

خدادادیان افزود: بخارات تُنگ ماهی داخل یخچال را آلوده کرده و همین تماس هوای داخل یخچال با آب تُنگ ماهی موجب آلوده شدن فضای یخچال و ایجاد بیماری می‌شود، بنابراین توصیه اکید می‌شود که افراد تُنگ ماهی را خارج از یخچال و در جای نسبتا خنک نگه دارند.

وی افزود: از طرفی افراد باید به خاطر داشته باشند که هیچ وقت از آب کُلُردار برای تُنگ ماهی استفاده نکنند، زیرا کُلُر آب موجب مرگ ماهی می‌شود، لذا یا باید از آب سماور که خنک شده استفاده کرد و یا آب را به مدت 24 ساعت بگذارند تا کُلُر آن حذف شود و سپس از آن برای تنگ ماهی استفاده کنند.

خدادادیان در خصوص ویژگی‌های ماهی قرمز سالم نیز گفت: به طور معمول ماهی‌هایی که کُند حرکت کرده و یک جا ساکن هستند بیمارند و بهتر است ماهی که جنب و جوش زیاد و حرکت دارد، خریداری شود.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار