کرمانشاه؛

ماهی قرمز با "باله" تاخورده نخرید

مردم از خرید ماهی قرمز با باله‌های تا خورده خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم توصیه کرد، از خرید ماهی قرمز با باله‌های تا خورده خودداری کنند.
 دکتر پگاه رستمی در خصوص شرایط نگهداری و خرید ماهی قرمز در آستانه سال نو، گفت: ماهی‌های زینتی از جمله ماهی قرمز اگر در شرایط غیربهداشتی نگهداری شوند، ممکن است ناقل بیماری‌هایی مثل "سالمونلا" و "سل پوستی"  باشند.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و رسم تهیه ماهی قرمز، توصیه می‌شود افراد برای تهیه ماهی به مراکز تحت نظر و دارای مجوز دامپزشکی مراجعه کنند.
مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست، از خرید ماهی از افرادی که به صورت متراکم و در شرایط نامناسب اقدام به نگهداری ماهی می‌کنند، خودداری کنند.
به گفته این مسئول، موقع خرید باید توجه کرد که باله‌های ماهی تا نخورده باشد، ماهی شنای متعادلی داشته باشد و علایم عصبی مانند چرخش دور خود و کوبیدن سر به دیواره آکواریوم نداشته باشند.
وی حالت بیرون زدگی چشم‌های ماهی، تشکیل گلوله‌های پنبه ای اطراف دهان، دور دم و باله ها و همچنین سفید شدن پوست ماهی را از علائم ماهی‌های بیمار عنوان کرد که باید به آن توجه کرد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.