گیلان؛

توسعه ورزش همگانی لازمه نشاط و پویایی جامعه

توسعه ورزش همگانی برای افزایش نشاط، شادابی و پویایی جامعه لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، استاندار گیلان در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور در رشت گفت: ورزش همگانی علاوه بر اینکه پایه و اساس تحرک و نشاط جامعه است مانع بروز بداخلاقی ها و ناهنجاری هم می شود.

محمدعلی نجفی با اشاره به اهمیت و تاثیر گذاری ورزش همگانی در سلامت جامعه افزود: ورزش همگانی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و عدم تحرک، پویایی و نشاط در بین مردم خصوصا قشر جوان است.

وی گیلان را دارای ظرفیت های زیادی در ورزش همگانی برشمرد و تصریح کرد: کمترین فایده سرمایه گذاری در این رشته مردمی کاهش هزینه های درمانی و پزشکی است.

استاندار گیلان گفت: بهره مندی از رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای فرهنگ سازی و ترویج ورزش همگانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور هم سلامتی جامعه و آثار آن را در گروی ورزش به ویژه ورزش همگانی دانست و گفت: فراگیری ورزش همگانی در 10 سال گذشته از 7 درصد به 21 درصد افزایش یافته است.

علی مجد آرا افزود: سند توسعه و چشم انداز سال 1404 ورزش همگانی بر مبنای برنامه های توسعه ای کشور تنظیم و تدوین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز از اقبال عمومی گیلانیان به ورزش همگانی خبر داد و گفت: فضاهای عمومی به ویژه بوستان های استان در ساعت های مختلف روز پذیرای بسیاری از علاقه مندان ورزش همگانی است.  
   
مسعود رهنما افزود: مشارکت بانوان گیلانی در ورزش های همگانی بسیار چشمگیر است و حدود 70 درصد جمعیت مشتاق به این رشته را تشکیل می دهند.

در پایان لوح سپاس، نشان سفیر ورزش همگانی و یک تابلو فرش به استاندار گیلان اهدا شد.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.