گیلان؛

تقویت ورزش های دانش آموزی و شهروندی

تقویت ورزش های دانش آموزی و شهروندی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان در راستای همگانی کردن ورزش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ورزش های دانش آموزی، شهروندی و محلات را از اولویت های فدراسیون ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان دانست.

 غلامرضا شعبانی بهار در مراسم اختتامیه نخستین دوره رقابت های دو و میدانی بیماران خاص و دیابتی درسالن همایش شهید مطهری منطقه آزاد انزلی گفت: در راستای استعداد یابی، توسعه و تعمیم ورزش همگانی و قهرمانی در بین ورزشکاران نوجوان، امسال جشنواره های ورزش های همگانی برای انتخاب و هدایت نوجوانان به انجمن ها و هیات های ورزشی به عنوان یکی از برنامه های هدفمند در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

وی افزود: این برنامه هدفمند از 10 آذر ماه تا 20 اسفند با حضور نوجوانان و انتخاب و هدایت بهترین ها به انجمن وهیات های ورزشی در استان های کشور برگزار می شود.

معاون وزارت ورزش و جوانان افزایش تعداد ورزشکاران بیماری های خاص و دیابتی در جامعه را نشانه توسعه ورزش همگانی دانست و افزود: در تلاش برای توسعه و تعمیم ورزش محلات و همچنین ورزش شهروندی در کلان شهرها با همکاری شهرداری ها، نیروهای بسیج و ادارات کل در سال آینده هستیم.

غلامرضا شعبانی بهار فدراسیون ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضاء را از فدراسیون های فعال در امر ورزش همگانی برشمرد و تاکید کرد: با توجه به نقش پررنگ مناطق آزاد کشور در ورزش، باید از این ظرفیت به نحو مطلوب در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استفاده کرد.

شعبانی بهار با تاکید بر اینکه ورزش در بهبود وضعیت روحی و جسمی بیماران خاص تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه سنگینی در راستای فراهم سازی زیر ساخت های لازم در جهت جذب حداکثری بیماران خاص و دیابتی به ورزش همگانی بر دوش مدیران است.

در این دوره از رقابت ها بیش از 200 ورزشکار در 11 ماده دو و میدانی شرکت کردند و در اختتامیه اولین دوره مسابقات دو و میدانی ورزشکاران پیوند اعضا و دیابت کشور از 50 نفر از ورزشکاران بیماری های خاص و پیوند اعضاء و دیابتی و مربیان آنها تجلیل شد.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.