آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در این استان خبر داد.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در نشست مشترک با طلاب جهادگر گیلانی با اینکه خدمات سلامت‌محور به همه کودکان زیر ۷ سال در استان رایگان شده است، گفت: این یک دستاورد بزرگ و جهادی در دولت سیزدهم در نظام سلامت محسوب می‌شود.

او ظرفیت طلاب در جهاد تبیین را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: دستاورد‌های نظام سلامت بسیار ارزشمند است و باید توسط صاحبان تریبون برای مردم تبیین شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شیب تند کاهش جمعیت در استان منفی شده، اما متوقف نشده است و باید فرهنگ‌سازی‌ها در فرزندآوری و افزایش آن مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر آشوبی با بیان اینکه بعد خانوار در گیلان به ۳ نفر رسیده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه برای حفظ ارزش‌ها و مرز‌های خود نیازمند جمعیت است و رسیدن به این راهبرد مورد توجه مقام معظم رهبری نیازمند مشارکت همگانی به ویژه روحانیون و مبلغان دینی است.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

او همچنین گفت: سقط جنین عمدی در این استان بسیار زیاد است و علیرغم همه مداخلاتی که نظیر طرح نفس انجام می‌شود، همچنان این چالش در کاهش جمعیت مؤثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: نظام سلامت دست یاری به‌سوی طلاب، روحانیون و مبلغین جهادی استان دراز می‌کند و معتقد است با نفوذ کلام و ارتباط مؤثر روحانیون با توده‌های مردمی، کنترل سقط در گیلان ممکن خواهد بود. 

نشست مشترک با طلاب جهادگر گیلانی

دکتر آشوبی همچنین با حائز اهمیت برشمردن پیشگیری بر درمان تصریح کرد: گسترش سرطان‌ها در استان گیلان یک بحران ایجاد کرده است که در جهت کاهش آن خوشبختانه غربالگری انواع سرطان در دستور کار قرار گرفته از این رو هدایت مردم به غربالگری‌ها نیازمند مشارکت فعالانه طلاب جهادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.