شهرکرد؛

رفع تصرف در هفت هزار و ۱۵۰ هکتار زمین ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از رفع تصرف در هفت هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های ملی استان طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی مقدم در همایش هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در شهرکرد گفت: با پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در دو سال گذشته، هفت هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های ملی تصرف شده از سوی متجاوزان به دامان بیت المال بازگشت.

وی افزود: این زمین‌ها در قالب دو تا سه پلاک به ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال باز پس گیری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به منظور تثبیت مالکیت دولت، طرح کاداستر در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های ملی استان با موفقیت انجام شد.

محمدی مقدم گفت: ۵۰ هزار هکتار باقیمانده نیز سال آینده همزمان با جشن انفال در قالب طرح کاداستر تثبیت مالکیتی دولتی می‌شود.

وی، اجرای سه هزار هکتار طرح جنگل کاری اقتصادی و مرتعداری در دو سال اخیر، تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال وعضویت سه هزار و ۸۰۰ نفر طی سال جاری در این صندوق، راه اندازی ۳۶ شرکت و تعاونی جنگلی، کسب عنوان برتر کشوری در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی در سال‌های ۹۴ و ۹۵، کسب رتبه برتر کشوری در مبارزه با زمین خواری و اطفای حریق و رتبه دوم استانی در صیانت از حقوق شهروندی را از دیگر اقدامات و توفیقات ارزنده اداره کل منابع طبیعی استان در حفظ وضع موجود و حراست از عرصه‌های ملی برشمرد.
 
۱۵ تا ۲۲ اسفند با عنوان «هفته منابع طبیعی» نام گذاری شده که نخستین روز این هفته «روز درخت‌کاری» است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار