شهرکرد؛

درخت کاری یک صدقه جاریه است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: درخت کاری یک صدقه جاریه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در آیین غرس نهال همزمان با روز درختکاری در بوستان نماز شهرکرد، گسترش و توسعه منابع طبیعی و صیانت از آن‌ها را یکی از کارهای ضروری برای جامعه بیان کرد.

وی افزود: درخت یکی از سرمایه‌های بزرگ طبیعت است که خدای متعال آفریده و بشر هم موظف به غرس و نگهداری از آن است تا زمینه ساز سلامت بشر و زندگی سالم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که همگان موظف به کاشت درخت و صیانت از آن هستند تأکید کرد: کاشت نهال در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی یک کار نمادین است، اما در حقیقت همه باید در جایی که زندگی می‌کنند و دسترسی به نهال و زمین مناسب برای کاشت درخت دارند، نسبت به توسعه منابع طبیعی، غرس نهال و صیانت از آن‌ها تلاش کنند.

نکونام، کاشت نهال را یک صدقه جاریه برای انسان‌ها دانست و اضافه کرد: هر مقدار که انسان بتواند در این صدقه جاریه سهیم باشد زمینه عاقبت بخیری را برای خود فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه همگان باید کاشت نهال را برای خود یک فضیلت بدانند ادامه داد: تا زمانی که یک درخت و سبزی و سایه آن وجود دارد و جامعه از آن بهره‌مند می‌شود، خدای متعال برای غرس کننده آن، حسنات و ثواب مقرر می‌فرماید.

گفتنی است: در این آیین با حضور جمعی از ائمه جمعه استان، مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری شهرکرد، یک اصله نهال غیر مثمر توسط نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد کاشته شد.

۱۵ تا ۲۲ اسفند با عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده که نخستین روز این هفته «روز درخت‌کاری» است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.