ذوالفقاری خبر داد

بیش از یک میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یک هزار و 222 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک مردمی در 11 ماه سال جاری داشتیم.

زنگ نیکوکاری در دبیرستان نرگس پاسداران به صدا در می‌آید/ درآمد یک هزار و 222 میلیاردی کمیته امداد از کمک‌های مردمیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که امروز(یکشنبه) برگزار شد؛ اظهار داشت: در 11 ماه سال جاری در قالب طرح‌های مختلفی همچون طرح اکرام، طرح کمک به ایتام و غیره با مشارکت مردم یک هزار و 222 میلیارد و 600 میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال 150 میلیارد تومان از میزان پیش بینی درآمد اولیه سال بیشتر شود.

وی در ادامه افزود: ترویج فرهنگ نوعدوستی و کمک به تهیدستان باید در جامعه نهادینه شود.

ذوالفقاری عنوان کرد:‌ در حالی که رکود و تورم رو به افزایش بوده است اما کمک‌های مردمی تأثیر منفی نداشته و رشد خوبی در این حوزه حاصل شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: امسال 53 درصد از کل خدماتی که در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است خدمات نقدی بوده، همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) از تمامی محل‌هایی که صندوق‌های کمیته امداد در آن جا است بازدید کرده و علاوه بر نوسازی صندوق‌های قدیمی، رنگ آمیزی و حفظ ضریب ایمنی صندوق را مد نظر قرار داده است.

ذوالفقاری گفت: اشخاصی که پای صندوق‌های کمیته امداد جهت جمع آوری کمک‌های مردمی حضور دارند طرف قرار داد با خود کمیته امداد نیستد و با همکاری موسسات خیریه این افراد در جشن نیکوکاری به طور غیرمستقیم با کمیته امداد فعالیت می‌کنند. همچنین ایستگاه‌های کمک به نیازمندان در روز جشن نیکوکاری در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود اما در نزدیکی مراکز و موسسات خیریه این پایگاه‌های کمک‌های مردمی دایر نمی‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: جشن روز نیکوکاری از چهارشنبه به مدت 2 تا 3 روز در کل کشور برگزار می‌شود و روز نخست این جشن در مدارس برگزار خواهد شد و مراسم ویژه‌ای برای این روز پیش بینی شده که به همین منظور زنگ جشن نیکوکاری روز چهارشنبه در دبیرستان نرگس واقع در محله پاسداران به صدا در خواهد آمد.

جشن نیکوکاری به صورت غیررسمی از اول دی ماه برگزار شد و شاهد مشارکت‌های مردمی هم بودیم. یکی دیگر از اقدامات و اتفاقات خوبی که رخ داده ارتباط با اصناف است تا از طریق اصناف بتوانیم اقدام به جمع آوری مبالغی به عنوان کمک مردمی کنیم.

ذوالفقاری گفت: یکی از برنامه‌های در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) کاهش سن خیران است که به دنبال آن هستیم تا ترویج فرهنگ نوعدوستی از دانش آموزان شکل بگیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: 20 میلیون از جمعیت کل کشور جمعیت روستایی به شمار می‌رود که سعی کردیم جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در روستاها افزایش دهیم تا کمک‌ به نیازمندان در روستاها افزایش یابد.

گفتنی است؛ یک میلیون و 600 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار