دعوت روسیه از ناتو و اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست امنیتی مسکو

وزارت دفاع روسیه از مسئولان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست امنیتی مسکو در اواخر ماه آوریل دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد از مسئولان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا دعوت کرده است در کنفرانسی که قرار است ماه آینده میلادی به منظور بررسی مسایل امنیتی در مسکو برگزار شود، شرکت کنند.

در حالی که روابط میان روسیه و غرب تحت تاثیر بحران اوکراین و به ویژه انضمام شبکه جزیره کریمه به خاک روسیه و همچنین اقدامات نظامی  مسکو در سوریه  به پائین‌ترین سطح خود رسیده، وزارت دفاع روسیه از ناتو برای شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو دعوت کرده است.

الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد:" به رغم این که همکاری‌های نظامی روسیه با کشورهای غربی به حال تعلیق درآمده است، وزارت دفاع روسیه از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا دعوت کرده است در نشست امنیتی مسکو شرکت کنند."

وی تصریح کرد ششمین کنفرانس مسکو با موضوع امنیت بین‌المللی از سوی وزارت دفاع روسیه روزهای 26 و 27  آوریل (6 و 7 اردیبهشت) برگزار می شود. این مقام نظامی روسیه خاطرنشان ساخت سرگئی شویگو، وزیر دفاع، و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در این کنفرانس سالانه حضور خواهند داشت. وی افزود بیش از هفت هزار مسئول و کارشناس امنیتی از نقاط مختلف جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

روابط میان روسیه، اتحادیه اروپا و  آمریکا از آوریل سال 2014 در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین رو به تیرگی نهاد و با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به اندازه ای تشدید شد که از پایان جنگ سرد به بعد بی‌سابقه بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار