نخستین تماس تلفنی مقامات نظامی روسیه و ناتو پس از قطع ارتباطات

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و رئیس کمیته نظامی ناتو برای نخستین بار از زمان قطع مناسبات در سال 2014، با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

نخستین تماس تلفنی مقامات نظامی روسیه و ناتو پس از قطع ارتباطاتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور و رئیس کمیته نظامی ناتو برای نخستین بار از زمان قطع مناسبات دو طرف با یکدیگر گفتگو کردند.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و معاون اول وزیر دفاع این کشور، با پیتر پاول، رئیس کمیته نظامی ناتو، تلفنی گفتگو کرد و این نخستین تماس دو طرف در سطح مقامات بلندپایه نظامی از زمان تصمیم شورای ناتو برای توقف مناسبات با روسیه است.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره مسائل امنیتی و چشم‌اندازهای از سرگیری تعاملات نظامی گفتگو کردند و والری گراسیموف به رزمایش‌های نظامی اشاره کرد که وزارت دفاع روسیه در نظر دارد در سال 2017 میلادی برگزار کند. 

دو طرف تاکید کردند برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در اروپا باید گام‌های دوجانبه برداشته شود و با ادامه این تماس‌ها موافقت کردند. 

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آوریل سال 2014 میلادی به طور یکجانبه تصمیم گرفت مناسبات خود را با روسیه قطع کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار