قم؛

افزايش ۳۰۰ هكتاری فضای سبز شهری

شهردار قم گفت: شهرداری در سال آينده ۳۰۰ هكتار به كمربندی فضای سبز استان اضافه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سقاييان‌نژاد با اشاره به برنامه‌هاي شهرداری قم برای توسعه فضای سبز در شهر قم، اظهار داشت: در يك سال اخير ۳۰۰ هكتار به كمربند فضای سبز قم افزوده‌ايم و در سال آينده نيز به همين ميزان به كمربند فضای سبز شهر قم افزوده خواهد شد.  

وی سياست شهرداری قم در زمينه توسعه فضای سبز شهری را حائز اهميت دانست، خاطرنشان كرد: انتظار داريم سازمان حفاظت محيط زيست در اين زمينه وارد عمل شود شهروندان هم فضايي كه در منازل خود برای فضای سبز وجود دارد را حفظ كنند، شهرداری قم در كمربند فضای سبز و ساير نقاط در راستای توسعه فضای سبز گام برمي‌دارد.
 
شهردار قم در خصوص قابليت اجرای طرح شورای اسلامی شهر قم در خريداری باغ‌هاي موجود در سطح شهر توسط شهرداری، گفت: تا زماني كه سياست‌های بودجه‌ای كه به تصويب شورای شهر نيز رسيده‌اند اولويت‌های ديگری را مطرح مي‌كنند به دنبال ساير اولويت‌ها نخواهيم رفت.
 
سقاییان نژاد با بيان اينكه با چنين كارهايي نمي‌توان فضاي سبز شهر را حفظ كرد، ادامه داد: حفظ فضاي سبز با چنين روش‌هايي كارامد نيست بلكه حفظ فضای سبز شهری به فرهنگ‌سازی نياز دارد تا شهروندان ضرورت حفظ فضای سبز را درك كنند.

شهردار قم  با تاكيد بر اجرای طرح‌های ايجابی در كنار كارهای سلبی، افزود: مردم بايد بدانند ضرورت وجود فضای سبز را درك كنند و بدانند كه حفظ فضای سبز برای خود آنها است.
 
وی خاطرنشان كرد: اگر ندانيم كه فقدان فضای سبز در امراض و مشكلات چه تاثيری دارد نمي‌توانيم با بخشنامه و قانون كاری از پيش ببريم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار