قم؛

اجرای طرح لشکر فرشتگان

هدف ازاجرای این طرح سرگذشت مادران ،همسران وخواهران شهدای انقلاب ،دفاع مقدس ومدافع حرم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ نیکوکلام گفت: بر اساس برنامه‌ها این تشکل‌های دانش‌آموزی باهدف زبده یابی و زبده پروری انجام می‌شود، و در راستای اجرای طرح انسجام،از بین دانش‌آموزان  دوره متوسطه که مهم‌ترین دوران زندگی هر فردی بوده طی مصاحبه‌های مکتوب و شفاهی، مسئولان انجمن مدارس انتخاب‌شده و در این مرحله عضو یابی هدفمند، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از 80 دبیرستان دخترانه سطح شهر بیش از 4000 نفر عضو فعال در انجمن مدارس وجود دارد که به‌صورت مستمر در جلسات و قرارگاه‌های انجمن شرکت می‌کنند.
 
معاون واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان قم افزود: جلسات انجمن حول سه محور معرفتی، مهارتی و تشکیلاتی شکل‌گرفته که در غالب برنامه‌های معرفتی، دانش آموزان طی جلساتی با عنوان خیمه‌های معرفت، ضمن کسب مسائل معرفتی از حضور اساتید مجرب در خصوص پرسش و پاسخ مسائل روز و مشکلات دخترانه در زمینه‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند‌.
 
وی ابراز کرد:  جلسات تشکل‌های دانش‌آموزی در قالب محورهای مهارتی و تشکیلاتی برگزار می‌شود، در این جلسات مباحثی از قبیل مدیریت زمان، نحوه مدیریت در تشکیلات، آموزش مدیریت در خانه با عنوان یک مدیر خانه‌دار و چگونگی کنترل خشم و هیجانات،  اخلاقی و آداب معاشرت و غیره موردبررسی قرار می‌گیرد.
 
نیکوکلام  افزود:یکی از برنامه‌های محوری این تشکل دانش‌آموزی را اجرای طرح لشگر فرشتگان ذکر کرد که به‌منظور رشد همه‌جانبه دانش آموزان دختر و با توجه به اینکه آن‌ها همسران و مادران آینده خواهند بود و همچنین لزوم کسب آگاهی و معرفت نسبت به جایگاه خود دختران، طرح سرگذشت پژوهی زنان مجاهد مسلمان، به قوت در حال اجراست.
 
وی عنوان کرد: روند اجرای طرح لشکر فرشتگان هدف از اجرای این طرح که پیرامون بررسی سرگذشت مادران، همسران و خواهران شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم انجام می‌شود،علاوه بر دیدار و حضور در بین خانواده معظم شهدا، ایجاد همدلی، الگوبرداری و پیروی از سبک زندگی این زنان مسلمان کشورمان ،در مسیر زندگی‌شان موردبررسی قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار