قم؛

توقف عملیات احداث سر در ورودی صحن حرم حضرت معصومه(س)

این طرح به مدت یک سال است که اجرا می شود، اما به دلیل مشکلاتی که به لحاظ سیما و منظر شهری ایجاد می کند باید متوقف شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ موضوع توقف احداث سر در ورودی صحن حرم حضرت معصومه(س) واقع در طرح توسعه ضلع شرقی این مکان مقدس، در دویست و بیستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم طی بررسی یک لایحه 2 فوریتی به تصویب رسید.

 رئیس کمیسیون امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قم در آغاز این جلسه که شنبه شب در سالن جلسه های این شورا برگزار شد، با اشاره به ساخت مناره جدید در مقابل گنبد حرم حضرت معصومه(س) از سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) افزود: در شرایطی که مبالغ زیادی برای احداث این بلوار هزینه شده است تا هویت شهر قم از طریق آن به خوبی نمایان باشد، ایجاد این 2 مناره جدید، جلوی دید گنبد حرم را گرفته است.

 سعادت طلب افزود: ایوان و سر در فعلی حرم حضرت معصومه(س)، یکی از زیباترین آثار معماری جهان و از ظرافت هندسی بسیار خاصی نیز برخوردار است و از این نظر یکی از افتخارهای معماری مذهبی اسلامی قم محسوب می شود.

سقائیان نژاد شهردار قم گفت؛  آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اجرا کننده این طرح نیست، بلکه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا می شود، گفت: این اداره کل برای ادامه این طرح باید از شهرداری پروانه اخذ کند و طبق روال قانونی حرکت کند و ما نیز برای ممانعت از اجرای آن مصمم هستیم، چراکه اگر جلوی این کار را نگیریم، در هیچ کجا نمی توانیم در برابر بی قانونی ایستادگی کنیم.

 ذاکریان سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: این طرح هم اکنون به مدت یک سال است که اجرا می شودوبا این مصوبه متوقف و مقرر شد تا بازبینی مجدد در آن صورت بگیرد و در نهایت پس از سپری کردن مراحل قانونی به اجرا برسد. اما به دلیل مشکلاتی که به لحاظ سیما و منظر شهری ایجاد می کند باید متوقف شود.

همچنین اعمال حمایت از شورای سیاستگزاری ائمه جماعت استان قم در قالب پرداخت کمک به مصلای قدس برای رفع نواقص سرمایشی و گرمایشی و صوتی این مکان، دیگر لایحه 2 فوریتی این جلسه بود که به تصویب رسید.

همچنین واگذاری 2 قطعه زمین در بلوار پیامبر اعظم(ص) جهت احداث یک واحد بیمارستان و واحد اقامتی تجاری و اداری و یک قطعه فضای سبز با مشارکت خصوصی از دیگر مصوبه های این جلسه بود، که مقرر شد سرمایه گذار مربوطه طی 39 ماه آن را تحویل دهد.
 
طرح شورای اسلامی شهر قم مبنی بر الزام شهرداری به خرید باغ های داخل و خارج محدوده شهری و تامین هزینه های نگهداری این باغ ها برای حفاظت از آنها نیز از دیگر موضوع های این جلسه بود که به صورت مفصل پیرامون آن بحث و در پایان نیز به تصویب رسید.

شهردار قم با بیان این که این باغ ها طبق کمیسیون ماده پنج برای حفظ و نگهداری شناسایی می شود و خارج از محدوده شهرداری واقع شده است و از این رو نمی توانیم آنها را خریداری کنیم، گفت: با توجه به ملزم کردن شهرداری توسط شورای شهر و این که اراده مجموعه مدیریت شهری نیز بر حفظ این باغ ها استواراست، در صورتی که فرمانداری نیز تایید کند، از مالکان خریداری خواهد شد،در نهایت قرار شد ظرف 2 هفته آیین نامه اجرایی این موضوع توسط شهرداری تهیه و به شورا ارسال شود.

کمک سه میلیارد ریالی شهرداری به ستاد راهیان نور و همچنین کمک یک میلیارد ریالی به ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت جمع آوری معتادان و کارتن خواب ها و انتقال آنها به مرکز ترک اعتیاد قمرود نیز از دیگر لوایح تصویب شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار