توصیه های ضرروی برای چهارشنبه سوری؛

دود آتش چهارشنبه سوری در چشم جوانان

یک متخصص چشم پزشکی گفت: هر سال با نزدیک شدن به جشن چهارشنبه‌سوری آسیب‌های چشمی تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وحید والی نژاد متخصص چشم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به جشن چهارشنبه‌سوری آخر سال اشاره کرد و گفت: از گذشته، خانواده ها برای برگزاری جشن چهارشنبه سوری بوته یا کاغذهای باطله را برای سوزاندن درون آتش ریخته و دور آن جمع می‌شدند. آنان معتقد بودند که برای انتقال بیماری خود به آتش باید از روی آن بپرند و حالت شادابی را از آتش دریافت کنند.

این متخصص چشم پزشکی بیان کرد: متاسفانه امروزه رسم و رسومات ایرانیان تغییر کرده است، به طوری‌که شعله های آتش جای خود را به مواد محترقه و منفجره داده است.

والی نژاد با بیان اینکه استفاده از مواد محترقه باعث بروز حوادث تلخ و ناگوار می شود، اظهار داشت: آموزش های ایمنی و افزایش آگاهی افراد در مورد بروز حوادث شب چهارشنبه سوری همچون نابینایی، ناشنوایی، سقط جنین، سکته قلبی، سوختگی و غیره از جمله مهمترین وظایف مسئولین و مدیران شهری است.

وی با تاکید بر اینکه نابینایی یکی از شایع ترین حوادث شب چهارشنبه سوری است، تصریح کرد: متاسفانه هر ساله با شروع این جشن بروز آسیب های چشمی تا ۵۰ درصد افزایش می یابد که گاهی به دلیل شدت آسیب منجر به نابینایی فرد می شود.

این متخصص چشم پزشکی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آسیب های چشمی از مواد محترقه و منفجره باید دوری کرد، تاکید کرد: هنگام ترکیدن مواد محترقه، ترکش های درون آن پرتاب می شوند و به بدن افراد برخورد می کند.

والی نژاد توصیه کرد: در زمان برخورد ترکش ترقه و یا هر شی دیگری به چشم، هرچه سریعتر محل را ترک و به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید.

وی یادآور شد: بهترین راه حل برای گذراندن جشن شب چهارشنبه سوری و جلوگیری از بروز حوادث، تلخ و ناگوار ماندن در خانه کنار خانواده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار