"پویش چهارشنبه سوری" در راه است/ اهداکنندگان مستمر خون باید افزایش پیدا کند

مدیرکل دفتر برنامه‌ريزی، جذب و فراخوان اهداكنندگان سازمان انتقال خون تهران با اشاره به طرح پویش چهارشنبه سوری گفت: اهداکنندگان مستمر خون باید تا 90 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش تقدیر از دبیران کانون‌های اهدای خون خانه‌های سلامت شهر تهران به مناسبت ایام‌ الله دهه فجر با حضور صداقت مدیرکل دفتر برنامه‌ريزی، جذب و فراخوان اهداكنندگان سازمان انتقال خون تهران، امیری معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران و جمعی از دبیران کانون‌های اهدای خون صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان انتقال خون تهران برگزار شد.

در این مراسم صداقت مدیرکل دفتر برنامه‌ريزی، جذب و فراخوان اهداكنندگان سازمان انتقال خون تهران با بیان اینکه نظام سلامت کشور از نخستین سال‌های شکل‌گیری به عنوان برترین نظام سلامت در دنیا ثبت شده، اظهار داشت: برای تداوم این روند بحث مشارکت‌های مردمی تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در مناطق 22 گانه تهران از میان افراد داوطلب برای تامین خون سالم افرادی وجود دارند که به منزله ذخایر معنوی کشور محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ريزی، جذب و فراخوان اهداكنندگان سازمان انتقال خون تهران عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت نیز به بهانه روز جهانی اهدای خون و اهمیت حضور مردم برای بهبود و پویایی نظام سلامت تأکید کرده است.

صداقت با بیان اینکه از نظر جهانی نیز در حوزه اهدای خون رتبه قابل قبولی داریم عنوان کرد: کانون‌های اهدای خون پلی ارتباطی بین سازمان و مردم بوده که می‌تواند در ارتقای وضعیت اهدا نیز راهگشا باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ريزی، جذب و فراخوان اهداكنندگان سازمان انتقال خون تهران به بحث طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: سازمان انتقال خون در این راستا برنامه‌های موثری برای ارتقای کیفی تامین خون سالم تدوین کرده که از جمله این اقدامات می توان به احداث مرکز جامع اهدای خون اشاره کرد که این فعالیت برای اولین بار در تمامی کشورهای شرق مدیترانه روی داد.

وی با بیان اینکه پویش‌های مختلفی تاکنون در کشور برای امر ارتقای وضعیت سلامت وجود داشته تصریح کرد: پویش زمستانه یلدا تا نوروز در سه بخش برای توجه به بحث اهدای خون در نظر گرفته شده که در این راستا توجه به اهدای آگاهانه ، مسئولان و سالم خون باید مورد توجه قرار گیرد.

صداقت ادامه داد: از چنین فرصت‌های باید برای افزایش اهدا کنندگان مستمر به خون استفاده کنیم و با توجه به اینکه مرحله بعدی این پویش مربوط به شب چهارشنبه سوری است امیدواریم حضور پر رنگ‌تری از اهدا کنندگان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با کمک مردم از نظر بسیاری از شاخص‌های جهانی در دنیا پیشرو بودیم که این مسئله بسیار رضایت بخش است.

مدیر کل سازمان انتقال خون با بیان اینکه اکنون 52 درصد از اهدا کنندگان در گروه اهدا کنندگان مستمر قرار می‌گیرند، گفت: امیدواریم بتوانیم این اهدا کنندگان را به 90 درصد برسانیم و با توجه به اینکه بخش اعظم جمعیت اهداکنندگان را خانم‌ها تشکیل نمی‌دهند بنابراین می توانند در ترویج این فرهنگ تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی افزود: مشارکت جوانان و نوجوانان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این مسئله بحث خود مراقبتی باید مورد توجه باشد.

بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای اجتماعی برای توسعه فرهنگ اهدای خون
امیری در ادامه این مراسم با بیان اینکه کانون‌ها مهمترین نقش در توسعه فرهنگ اهدای خون به عهده دارند گفت: فرهنگسازی در نهادهای اجتماعی مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار می‌‌دهد.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری اظهار داشت: ساماندهی گروه‌های اهدا کننده خون در شهر تهران با استفاده از ظرفیت نهادهای اجتماعی و کانون‌های اهدای خون تقویت شده و این کانون‌ها در مناطق 22 گانه تهران وجود دارد.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت خانم‌ها برای امر اهدای خون بیش از پیش استفاده شود و این کانون‌ها بستر مناسبی برای چنین اقداماتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
فرهنگ اهداي خون؟؟؟؟؟؟
فرهنگ چهارشنبه سوري رو درست كنين خون هاي مردم رو هم جاي درست و به جاش استفاده كنين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
یعنی چی چهارشنبه سوری؟ خدایش یعنی باز هم هستند کسانی که بخواهند خود و دیگران رو بسوزانند و آزار دهند؟
آخرین اخبار