تشکیل ستاد بحران برای چهارشنبه سوری/ اختصاص تدابیر ویژه برای انتقال مصدومان

رئیس بیمارستان سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تشکیل ستاد ویژه برای رسیدگی فوری به مصدومان چهارشنبه سوری خبر داد.

مصطفی ده‌مرده‌ای رئیس بیمارستان سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل ستاد بحران پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای چهارشنبه سوری بیان کرد: خوشبختانه تاکنون مصدومی سوخته ناشی از ساخت ترقّه و بوم دستی‌های چهارشنبه سوری به این مرکز درمانی اعزام نشده اما با توجه به تجربیات چندین ساله، امسال بالغ بر 50 تخت بستری برای رسیدگی فوری و پذیرش سریع مصدومان سوخته چهارشنبه سوری در این بیمارستان اختصاص یافته است.

وی در ادامه تاکید کرد: پنج الی شش تخت ویژه و آی سی یو  نیز برای بستری کردن مصدومان سوخته بدحال خالی شده و همچنین با هماهنگی هلال احمر و اورژانس یک عدد بالگرد نیز برای انتقال سریع مجروحین چهارشنبه سوری به بیمارستان مطهری اختصاص یافته است.

ده مرده ای ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به احتمال افزایش چشمگیر میزان مراجعات سوختگی در نزدیکی ایام چهارشنبه سوری همکاری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با سایر بیمارستان‌های هم جوارمان برای کمک در پذیرش و درمان سایر مصدومان انجام شد.

وی افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر یکی از بهترین سنت‌ها و رسوم دیرینه ایرانیان به نام چهارشنبه سوری تبدیل به شبی پر از اضطراب و تشویش برای خانواده‌ها و صدای ناله و شیون مصدومان سوخته شده است.

ده مرده‌ای اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای خلوت نگه داشتن مسیرهای عبور و تردد منتهی به بیمارستان به منظور انتقال سریع مصدومین سوخته چهارشنبه‌سوری توسط همکاران اورژانس انجام گرفته است. 

رییس بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت: با توجه به احتمال افزایش تلفات این شب در اقدامی یکپارچه و با همکاری انجمن‌های سوختگی همچون ققنوس در فضای مجازی در حال اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای ممانعت جدی جوانان از بکارگیری مواد محترقه و کنترل هیجاناتشان هستیم.

ده‌مرده‌ای با اشاره به آمار تلفات سوختگی چهارشنبه‌سوری سال گذشته از انتقال 90 مصدوم در ساعات اولیه همان شب به بیمارستان مطهری خبر داده و یادآور شد: از این تعداد 70 نفر به طور سرپایی درمان شدند که متاسفانه 30 نفر از آنها به علت جراحات ناشی از سوختگی عمیق تا مدتها در بیمارستان بستری شده و برخی از آنها حتی جانشان را نیز از دست دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار