یاسوج؛

طرح آرامش بهاری در 3 هزار بقعه متبرکه کشور

رئیس اداره فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:طرح آرامش بهاری در 3 هزار بقعه ی متبرکه در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  حجت الاسلام سعید آخوندی در یاسوج ازاجرای طرح آرامش بهاری در 3 هزار بقعه متبرکه سراسر کشور خبر داد و گفت: با هدف آسایش زائران بقاع متبرکه در کشور سازمان اوقاف و امور خیریه به اجرای طرح آرامش بهاری اقدام کرده که در این طرح خدمات مختلفی از قبیل پاسخگویی به مسائل شرعی،حجاب و عفاف،خیمه های معرفت،ایستگاه نقاشی و مسابقات مختلف به زائران ارائه می شود.

رئیس اداره فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور استفاده از کارشناسان و مبلغان جوان،بومی و متخصص را از مهمترین ویژگی های این طرح عنوان کرد و افزود:در این طرح 4 هزار مبلغ و عوامل فرهنگی و 10 هزار نفر عوامل اجرایی حضور دارند.

وی با بیان اینکه این طرح از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه اجرا می شود گفت : با توجه به ضرورت آمادگی خادمان و هیئت امناء بقاع متبرکه برای استقبال و خدمات رسانی به زائران دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار می شود که این دوره اولین بار امروز درکهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

امام جمعه یاسوج در دیدار با هیات امنا، مدیران مراکز فرهنگی خادمان بقاع متبرکه شاخص و مجری طرح آرامش بهاری استان خدمت مناسب به زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت را مهم خواند و گفت:تبلیغ دین در همه روزها به ویژه نوروز اهمیت زیادی دارد و این طرح که با بقاع متبرکه در ارتباط است می‌تواند زمینه‌ساز هدایت جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی استفاده از مبلغان متخصص در این طرح را ضروری دانست و افزود: تبیین روش زندگی امامزادگان،زندگی اسلامی و آگاه سازی مردم نسبت به مسائل دینی در این ایام می تواند خدمتی ارزشمند به زائران و جامعه اسلامی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم در این جلسه گفت: 225 بقعه متبرکه در استان وجود دارد که در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از جای جای ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام جنتی پور از اجرای ویژه طرح آرامش بهاری در 36 بقعه متبرکه در ایام نوروز خبر داد و افزود: در ایام نوروز 60 مبلغ بومی و اعزامی از قم در 36 بقعه شاخص استان در طرح آرامش بهاری حضور دارند.



انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.