یاسوج؛

آغاز عملیات اجرایی گچ بری و آینه کاری حرم بی‌بی حکیمه (س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عملیات اجرایی گچ بری رنگی و سفید با آیات قرانی حرم بی‌بی حکیمه (س) آغاز شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛فرزین بهمنی آزاد گفت: این طرح با 15 میلیارد ریال اعتبار در سه مرحله اجرا می‌شود که فاز نخست آن تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود.

وی بیان کرد که طرح ساخت سردر ورودی حرم بی بی حکیمه (س) با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار چند روز اخیر تکمیل و بهره برداری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: بخشی از کاشی کاری حرم بی‌بی حکیمه (س) سال گذشته انجام شد.

بهمنی آزاد تصریح کرد: 6 کانکس با اعتباری بیش از 250 میلیون ریال برای اسکان مسافران نوروزی در سال جاری خریداری شده است که هر کدام ظرفیت اسکان 12 زائر را دارد.

وی بیان کرد: کار ساخت پارکینگ حرم بی‌بی حکیمه (س) در زمینی به مساحت سه هکتار به‌زودی با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران آغاز خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با یادآوری اینکه از نیمه دوم اسفند تا 20 فروردین هزاران زائر به بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) مشرف می‌شوند، گفت: برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، سرگرمی متنوع در قالب طرح آرامش بهاری، تأمین آب، امنیت، روشنایی، بهداشت، اسکان و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز مهمانان در حال انجام است.

بهمنی آزاد افزود: عملیات اجرایی طرح جامع احداث بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (ع) در سال 1371 در فضایی به مساحت 12 هزار و 750 متر مربع آغاز شد.

وی اظهار کرد: ساخت ساختمان داخلی صحن در 2 طبقه با زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع، ساخت صحن حرم و سه دهنه پل در کنار حرم برای اسکان زائران از مهمترین بخش‌های اجرا شده در طرح جامع حرم حضرت بی‌بی حکیمه (س) است.

حرم این بانوی بزرگوار از دختران بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی عباس زندگی می‌کرده است.

حضرت بی بی حکیمه (س) در زمان امامت حضرت امام رضا (ع) به اتفاق برادران و خواهران احمد بن موسی (شاه چراغ) فضل و حسین و حیدر و خواهران حکیمه و زبیده و خدیجه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) از طریق خوزستان وارد استان فارس شده که عده‌ای به شهادت می‌رسند و بقیه از جمله حضرت بی بی حکیمه (س) در کوه‌ها و دشت بهبهان و اطراف پراکنده می‌شوند.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) در 80 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد. بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در 80 کیلومتری جنوب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.