یاسوج؛

870 میلیون تومان اعتبار بازسازی بقاع متبرکه استان

870 میلیون تومان برای بازسازی بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

 به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از تخصیص۸۷0میلیون تومان اعتباربرای بازسازی بقاع متبرکه در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات ۲ درصد نفت تامین شد که برای بازسازی، تعمیر و احداث امکانات رفاهی و بهداشتی بقاع متبرکه تخصیص داده می‌شود.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی با بیان اینکه زائر سرای بابا احمد(ع) شهرستان بهمئی در دهه فجر امسال افتتاح می شود گفت: این امامزاده هر سال میزبان تعداد زیادی زائر از مناطق مختلف کشور است که برای رفاه حال زائران این زائرسرا احداث شد.

وی با اشاره به اینکه 43 روحانی در دهه اول فاطمیه به مناطق مختلف استان اعزام می شوند گفت: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با دهه اول فاطمیه برگزار می شود که این روحانیون در قالب این طرح به مناطق مختلف روستایی استان اعزام می شوند.

جنتی افزود: برگزاری جلسه‌های سخنرانی، برپایی خیمه معرفت در بقاع متبرکه ، پیاده‌روی حرم تا حرم  (امامزاده عبدالله تا امامزاده مختار) از برنامه هایی است که در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرا می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرثیه سرایی، سخنرانی و عزاداری خطبه فدکیه و قرائت زیارتنامه حضرت زهرا (س) نیز طی این مدت اجرا می شود.



انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.