کرمان؛

اشتغال زایی برای 4هزار و500خانوار مددجو

کمیته امداد استان موفق به ایجاد شغل پایدار برای 4هزار و500نفر شده است.

اشتغال زایی برای 4هزار و500خانوار مددجوبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: کارهایی که در زمینه اشتغال و توانمندسازی در استان انجام داده ایم مورد توجه دستگاه های نظارتی واقع شده و امسال برای 4 هزار و 500 خانوار شغل مولد و پایدار ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای کارفرمایانی که از خانواده مددجویان فردی را مشغول به کار کنند، دو سال معافیت بیمه ای خواهند داشت و تلاش می کنیم که این مدت دو سال معافیت را نیز افزایش دهیم و این از کارهایی است که در استان کرمان مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

وی درباره کاهش پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی ،گفت: همه تلاش ما برای ارزش دادن به گروه هدف است و به همین دلیل پایگاه های سطح شهر تقریبا جمع آوری شده و از روش های دیگر برای جمع آوری کمک های مردمی و خیّران استفاده می شود.

وی افزود: بخش دیگر کار کمیته امداد، بحث نیروگاه های 5 کیلوواتی انرژی خورشیدی است و با توجه به اینکه استان کرمان بهترین موقعیت را در کشور برای استفاده از انرژی خورشید دارد، به این سمت حرکت کردیم و قرار است امسال یک هزار و 200 پنل خورشیدی در منازل
مددجویان ایجاد کنیم و تا پایان فروردین 300 تا 400 مورد از آنها بهره برداری شود که درآمد
پایداری برای خانواده ها تامین می کند که قطعا تا 20 سال این درآمد ادامه دارد.

صادقی بیان کرد: برق تولید شده توسط خانواده ها، با تضمین 20 ساله و افزایش 15 درصدی هر ساله قیمت، توسط شرکت برق خریداری می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح با همکاری بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج افزود: برای یک هزار و 900 زن سرپرست خانوار تحت حمایت در شهرستان کهنوج نیز این پروژه اجرایی شود.

صادقی تصریح کرد: توانمندسازی را تنها در حوزه اقتصادی نمی دانیم، بلکه باید خانواده ها در زمینه فرهنگی توانمند شوند و با کمک خیّران تعدادی از خانواده های مددجو را به زیارت اماکن زیارتی مشهد و عتبات عالیات اعزام کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری برای کمک به خانواده های نیازمند افزود: جشن نیکوکاری یک فرصت ملی است که 18 اسفندماه در مدارس سراسر کشور، 19 اسفند در پایگاه های کمیته امداد و 20 اسفند در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی" برگزار می شود، افزود: درآمد سال گذشته استان کرمان از محل جشن نیکوکاری حدود یک و نیم میلیارد تومان بوده که تلاش می کنیم در اولین زمان به دست نیازمندان برسانیم.

وی گفت: امسال نیز همکاران کار را از چند روز قبل آغاز و تاکنون حدود 400 میلیون تومان کمک ها را جمع آوری کرده اند.

وی با بیان اینکه 5هزار و 400 نو عروس جهیزیه توزیع شده است و تا پایان امسال هیچ پشت نوبتی برای جهیزیه نداریم افزود: همچنین 200 هزار جهیزیه کامل از بهترین وسایل ایرانی در مناطق استان توزیع شد.

صادقی تصریح کرد: 3 هزار و 500 خانواده بدون مسکن داریم که تا پایا سه سال آینده مشکل مسکن آن ها حل خواهد شد و گفت: در سال های85 تا 92 طرح کپر زدایی در جنوب استان اجرا شد که حدود 12 هزار خانوار مسکن دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه 100 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هستند، بیان کرد: نزدیک به 300 هزار پاکت برای جمع آوری کمک به جشن نیکوکاری با همکاری آموزش و پرورش در حال توزیع در مدارس است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.