کرمان؛

توقيف بيش از 3هزار دستگاه خودرو دارای خلافی در كرمان

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی استان از ضبط170جلد گواهينامه رانندگی متخلف بر اساس كسب نمره منفی و توقيف 3 هزار و 100 دستگاه خودرو دارای خلافی بيش از 10 ميليون ريال در كرمان از ابتدای سال جاری تا كنون خبر داد.

توقيف بيش از 3هزار دستگاه خودرو دارای خلافی در كرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬رئيس پليس راهنمایی و رانندگی استان گفت: طبق ماده7قانون رسيدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد،گواهينامه او به مدت سه ماه ضبط و در پايان مدت مزبور با پرداخت 400هزار ريال جريمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می شود.

وی افزود:چنانچه پس از اعمال مرحله اول نمرات منفی شخص به 25 برسد،گواهينامه به مدت 6 ماه ضبط و پس از انقضاء مدت مزبور و پرداخت مبلغ 600هزار ريال جريمه نقدی به وی مسترد می شود.

وی افزود :هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم چنانچه برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به 20 برسد گواهينامه وی ابطال و بعد از يك سال می تواند برابر مقررات و طی يك دوره آموزشی و پرداخت مبلغ يك ميليون ريال گواهينامه جديد دريافت كند.

رئيس پليس راهور گفت:در صورتی كه شخص متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتكاب آخرين نمره منفی مرتكب هيچ يك از تخلفات راهنمايی و رانندگی نشود كليه نمره های منفی ناشي از تخلفات ارتكابی گذشته بلا اثر می شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می شود.

وی در پايان از همشهريان خواست:در روزهای پايانی سال ضمن رعايت قانون و مقررات نسبت به خريد شب عيد در ساعات پرتراكم اجتناب و طول روز در مواقعی كه بار ترافيكی كمتری نسبت به ساعات اوليه شب شاهد هستيم اقدام كنند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.