آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

پیشروی 600 کیلومتری نیروهای سوری در حومه حلب/ لانچرهای موشک جبهه‌النصره در "الحوض" منهدم شد + تصاویر

نیروهای سوری طی ساعات گذشته مناطق وسیعی از حومه حلب را به‌کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت طی ساعات گذشته مناطق وسیعی از حومه حلب را به‌کنترل خود درآوردند.
 
*انهدام لانچرهای موشک جبهه‌النصره در "الحوض" حمص

پیشروی 600 کیلومتری نیروهای سوری در حومه حلب/ لانچرهای موشک جبهه‌النصره در

منابع نظامی اعلام کردند که لانچرهای پرتاب موشک تروریست‌های جبهه النصره در منطقه "الحوض" غربی از توابع تلبیسه حومه شرقی حمص منهدم شدند و شماری از عناصر تکفیری نیز به‌هلاکت رسیدند.

به‌علاوه خودروی حامل ذخایر تروریست‌ها در روستای "العامریه" حومه شمالی حمص مورد هدف قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های میدانی اعلام‌الحربی؛ یکی از یگان‌های ارتش سوریه، نفوذ عناصر جبهه‌النصره را به نقاط نظامی محله "المنشیه" در شهر درعا ناکام گذاشت. طی این عملیات ده‌ها تن از تروریست‌ها که در میان آن‌ها کارشناسان ساخت مواد منفجره، بمب و عملیات‌های انتحاری نیز حضور داشتند به‌هلاکت رسیدند.

به دنبال آتش سنگین ارتش سوریه طی ماه جاری، 14 نفر از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیدند که در میان آن‌ها 3 سرکرده نظامی نیز به‌چشم می‌خورد.

*دو تپه استراتژیکی به‌کنترل ارتش سوریه درآمد/ پیشروی 600 کیلومتری نیروهای سوری در حومه حلب 

پیشروی 600 کیلومتری نیروهای سوری در حومه حلب/ لانچرهای موشک جبهه‌النصره در

یکی از یگان‌های ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین با تروریست‌های داعش، روستاهای «شنهصه»، «الشامی» و «رویده الباب» در حومه شرقی حلب را به‌کنترل خود درآورد.

در ادامه نیز نیروهای سوری تسلط خود بر بلندی استراتژیکی "سیخه" (با ارتفاع 512 متری) و تپه "الحواره" (با ارتفاع 495 متری) در حومه شرقی حلب را تثبیت کردند.

در مجموع مساحتی که ارتش سوریه طی هفته گذشته در حومه شرقی حلب به‌کنترل خود درآورده بیش از 600 کیلومتر مربع است.

جنگنده‌های ارتش سوریه در دو حمله جدید خود، مواضع و مقر تجمع تروریست‌های مسلح را در محله "الوعر" شهر حمص هدف قرار دادند.
 
*هلاکت 30 تروریست تکفیری در روستای "العامریه"

پیشروی 600 کیلومتری نیروهای سوری در حومه حلب/ لانچرهای موشک جبهه‌النصره در

در حمله نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت به مواضع تروریست‌ها در حومه شمالی حمص، بیش از 30 تروریست تکفیری در روستای "العامریه" به هلاکت رسیده و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.

به نقل از منابع نظامی، ارتش سوریه تسلط خود را تا 15 کیلومتری روستای استراتژیکی "وجبل سلیم" در حومه شرقی شهر حلب گسترش داد.   

در ادامه نیروهای سوری شمار زیادی از تروریست‌های داعش را که از اتباع مختلف بودند، در حومه شرقی حلب به هلاکت رساندند و 8 خودروی بمب‌گذاری شده آنان را نیز در این مناطق منهدم کردند.

اسامی روستاهایی که به‌کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده‌اند به‌شرح زیر است: رسم الحرمل، تبارة ماضي، المزبورة، رسم الخباز، رسم الشيح، المناظر، أم خرزة، أبو جبّار، القيطة، قصر البريج، الجديدة، خربة المنصورة، المزروفة، مستريحة ميري، خربة كبّار و کوه استراتژیکی "سليم" 

*بمباران مواضع تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق/ پهپاد تصویربردار جبهه‌النصره در حومه حلب

پیشروی 600 کیلومتری نیروهای سوری در حومه حلب/ لانچرهای موشک جبهه‌النصره در

وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح ارتش، تحرکات تهاجمی عناصر جبهه‌النصره را از سمت "دوار المصری" و غرب شهر درعا، منطقه "الجمرک القدیم" و تپه "الزمیطیه" ناکام گذاشت.

هم‌چنین نیروهای سوری حملات صورت گرفته به محله "المنشیه" را خنثی کرده و واحد توپخانه، زره‌پوش مجهز به مسلسل و دو خودروی زرهی تروریست‌ها را منهدم کردند که در این عملیات، شماری از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیدند.

پیشروی 600 کیلومتری نیروهای سوری در حومه حلب/ لانچرهای موشک جبهه‌النصره در

جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه با انجام دو عملیات، مواضع تروریست‌های جبهه‌النصره را در شهر دوما از غوطه شرقی دمشق هدف قرار دادند که طی این حمله خسارات مستقیمی به تروریست‌ها وارد شد.

نظامیان ارتش نیز در اقدامی، پهپاد مجهز به امکانات تصویربرداری تروریست‌ها را سرنگون کرده و دو هواپیمای دیگر مجهز به خمپاره را در حومه شرقی حلب منهدم کردند.   
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار