آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

آغاز مین‌روبی شهر تاریخی تدمر از سوی ارتش سوریه/ شکست‌های پی‌در‌پی داعش، تروریست‌ها را به‌فکر جذب نیرو انداخته است! + تصاویر

نیروهای سوری با ورود به شهر تدمر، مین‌روبی نقاط مختلف این شهر را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه در تازه‌ترین تحرکات میدانی خود برای فرونشاندن آتش تکفیر و ترور در این کشور، پیشروی‌ها به‌سمت آزادسازی شهر تاریخی تدمر را کلید زد.
 
خبرگزاری اعلام‌الحربی نوشت: در اثر حمله موشکی ارتش سوریه به محله "الکرک" که به لحاظ جغرافیایی در مقابل محله المنشیه در شهر درعا قرار دارد، یک دستگاه تانک تروریست‌های جبهه‌النصره منهدم شد و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

آغاز مین‌روبی شهر تاریخی تدمر از سوی ارتش سوریه/ شکست‌های پی‌در‌پی داعش، تروریست‌ها را به‌فکر جذب نیرو انداخته است + تصاویر


*بیرون راندن تروریست‌ها با پیشروی‌های ارتش سوریه در شرق تدمر 

آغاز مین‌روبی شهر تاریخی تدمر از سوی ارتش سوریه/ شکست‌های پی‌در‌پی داعش، تروریست‌ها را به‌فکر جذب نیرو انداخته است + تصاویر

یکی از یگان‌های ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌های داعش خود را به شرق شهر تدمر رساند. نیروهای سوری طی ساعات اخیر عملیات سنگینی را علیه عناصر باقی مانده تروریست‌های داعش در منطقه شرقی "تخوم" شهر تدمر آغاز کردند.

این عملیات که به‌سمت منطقه "الصوامع" صورت گرفت، علاوه بر هلاکت شماری از عناصر تکفیری، موجب انهدام تجهیزات نظامی تروریست‌ها شد.

از سوی دیگر واحدهای مهندسی ارتش سوریه با حضور فعال در بخش‌های مسکونی و تاریخی شهر تدمر، به خنثی‌سازی بمب‌های دست‌ساز و مین‌های کاشته پرداختند.

آغاز مین‌روبی شهر تاریخی تدمر از سوی ارتش سوریه/ شکست‌های پی‌در‌پی داعش، تروریست‌ها را به‌فکر جذب نیرو انداخته است + تصاویر

تروریست‌های داعش این مین‌ها را پیش از فرار در نقاط مختلف کار گذاشته بودند.

لازم به ذکر است که عناصر داعش اقدام به کاشت صدها بمب دست‌ساز و انواع مین در خیابان‌ها، میادین شهر، داخل منازل مسکونی و اماکن باستانی شهرتدمر کرده‌اند. 

در اثر انفجار یک بمب دست‌ساز که توسط عناصر ناشناس در شهر "اسقاط" از حومه شمال غربی ادلب کار گذاشته شده بود، خودروی حامل سرکردگان تروریست‌های «هیئه تحریرالشام» منهدم شد که در پی این انفجار، دو تن از مسئولان تروریست‌ها به نام‌های " أبو الدرداء الشامي" و "أبو علي الشامي" به‌هلاکت رسیدند.

*درگیری‌های درون‌تروریستی در حومه درعا  
گروه‌های مسلح تروریستی در محله "السحاری" شهر درعا هدف گلوله‌های خمپاره قرار گرفتند و خسارات قابل توجهی را متحمل شدند.

به نقل از منابع عناصر معارض، به‌دنبال بمباران شهر "حیط" در حومه غربی درعا از سوی عناصر داعش، یکی از تروریست‌های جیش‌الحر کشته شد.

هدف از این حمله که در آن اتاق عملیات حیط هدف قرار گرفت، برچیدن تسلط گروه جیش‌الحر بر این منطقه و پیشگیری از اقدامات نظامی این گروه علیه عناصر داعش در "الیرموک" از توابع حومه غربی درعا ذکر شده است.

*تلاش داعش برای جذب نیرو در حومه دیرالزور
تروریست‌های داعش به دنبال هلاکت یکی از عناصر اروپایی خود به دست افراد ناشناس، 14 نفر از شهروندان محله "الجبیله" در شهر دیرالزور را زندانی کردند.

تعدادی از مسئولان شرعی داعش نیز با حضور در روستاها و شهرهای حومه دیرالزور، برای جذب افراد جدید به این گروه تروریستی تلاش می‌کنند.

اما خبرهای رسیده از حومه حلب بیانگر آن است؛ 9 تن از تروریست‌های داعش که قصد نفوذ به مواضع نیروهای سوری در روستاهای "المستریحه" و "تل حوذان"  را داشتند، در جنوب شهر منبج از حومه شمال شرقی حلب به‌هلاکت رسیدند.

گروه‌های "کتیبه اسودالشام" و "کتیبه جندالشام" در حومه شمالی حلب هم اعلام کردند که به تروریست‌های احرارالشام پیوسته‌اند.

آغاز مین‌روبی شهر تاریخی تدمر از سوی ارتش سوریه/ شکست‌های پی‌در‌پی داعش، تروریست‌ها را به‌فکر جذب نیرو انداخته است + تصاویر

هم‌اکنون ارتش سوریه نفوذ به مناطق مسکونی تدمر از دو محور شمال‌غربی و جنوب‌غربی را آغاز کرده‌ است.

درگیری‌های اخیر که با بمباران توپخانه‌ای علیه مواضع داعش نیز همراه بوده در حومه شرقی تدمر متمرکز شده است. این حملات با حمایت بالگردهای ارتش سوریه به‌سمت شرق تدمر و فرودگاه این شهر ادامه دارد.

با تسلط ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بر شهر تدمر، عملیات نظامی وارد مرحله جدیدی به‌سمت شرق این شهر می شود که بر اساس گزارش‌های میدانی قرار است عملیات‌های رزمندگان مقاومت در ادامه به شهر استراتژیک "السخنه" برسد.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار