آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

آزادسازی ناحیه "الخفسه" در شرق حلب به‌دست ارتش سوریه/ عملیات خنثی‌سازی بمب و مین‌روبی در میدان نفتی "جزل" آغاز شد + نقشه و تصاویر

ارتش سوریه با ادامه پیشروی‌های خود در حومه شرقی حلب، ناحیه «الخفسه» را از شر عناصر داعش آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه با ادامه روند موفقیت‌آمیز پیشروی‌های خود در حومه شرقی حلب، توانست ناحیه «الخفسه» را از شر عناصر داعش آزاد کند.

رزمندگان مقاومت طی روزهای اخیر موفق به آزادسازی نقاط زیادی در شرق حلب شده بودند.

 آزادسازی ناحیه
 
خبرگزاری اعلام‌الحربی در گزارشی نوشت: نیروهای سوری پس از درگیری‌ با تروریست‌های داعش در حومه شمال شرقی حلب، روستاهای "الریحانیه" و "خربه شهاب" را در غرب منطقه "الخفسه" به‌کنترل خود درآوردند.
 
در این درگیری‌ها شماری از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیده و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.
 
*ارتش سوریه ناحیه "الخفسه" را به‌کنترل خود درآورد/ سرنگونی 3 پهپاد جاسوسی داعش در حومه شرقی حلب  
 
آزادسازی ناحیه  
 آزادسازی ناحیه
 
نقشه‌های بالا وضعیت پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه را در حومه شرقی حلب، قبل و بعد از تسلط بر ناحیه "الخفسه" نشان می‌دهد.
منابع نظامی اعلام کردند که یگان‌هایی از ارتش سوریه با ادامه پیشروی‌های خود در حومه شرقی حلب، ناحیه "الخفسه" را به تسلط خود درآوردند.
 
تلویزیون سوریه با تایید این خبر افزود که مناطق آزادسازی شده در حومه شرقی حلب عبارتند از: «خفية الحمر، الريحانية، خربة شهاب، معربة كبيرة، ذخيرة، قبب كبير، فبب صغير، أم رسوم، الكبارية، رسم البوخر، الطبارة، بلوة، العزيزية، الكبانشيخ أبيض»
 
ارتش سوریه در ادامه تسلط بر روستاهای ذکر شده، ده‌ها تن از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رساندند و ضمن انهدام تعداد زیادی از خودروهای مجهز به مسلسل و سرنگون کردن 3 پهپاد جاسوسی مسلح؛ دو خودروی بمب‌گذاری شده تروریست‌ها را خنثی کردند.
 
نیروهای سوری با پیشروی در حومه شرقی حمص، خود را به بقایای عناصر داعش در شرق و شمال شرق تدمر رساندند و توانستند تسلط خود را بر کوه‌های "عامریه" و بلندی‌های شرق فرودگاه این شهر به وسعت 5 کیلومتر تثبیت کنند.
 
با حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها و گشودن آتش به سیلوهای این منطقه، عناصر داعش متحمل خسارت سنگینی در زمینه نفرات و سخت افزارهای نظامی شدند.
 
*تجمع ترویست‌ها در5 محله "لواء التامین" هدف قرار گرفت  
 
آزادسازی ناحیه
 
جنگنده‌های سوری مقر تجمع تروریست‌های داعش را در محله‌های «العرفي، العرضي، الحميدية، المقابر و شرکت برق» منطقه لواءالتامین از توابع دیرالزور هدف قرار دادند.
 
اما درگیری‌های درون تروریستی حاکی از آن است که شاخه‌هایی از عناصر جیش‌الحر با آتش توپخانه و تانک، مواضع تجمع نیروی تروریست‌های داعش را در منطقه "حوض الیرموک" حومه غربی درعا هدف قرار دادند.
 
*آغاز عملیات خنثی‌سازی بمب و مین‌روبی در میدان نفتی "جزل"/ حریق یکی از چاه‌های نفتی مهار شد
 
آزادسازی ناحیه  
 
نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌‌های سنگین با عناصر داعش و تسلط  بر میدان نفتی "جزل" در حومه شرقی حمص، اقدام به پاکسازی این مناطق کردند.

در همین راستا یگان‌های مهندسی ارتش، عملیات خنثی‌سازی بمب‌ و مین‌‌روبی را در منطقه آغاز کردند. تروریست‌های داعش پیش از فرار، اقدام به کاشت مین و بمب‌ در این میدان نفتی کرده بودند.
 
هم‌چنین یگان آتش‌نشانی نیروهای سوری، حریق یکی از چاه‌های میدان نفتی "جزل" را که تروریست‌ها آن‌را به آتش کشیده بودند؛ مهار کردند.
 
*مرکز تجمع جبهه النصره در شهر درعا هدف قرار گرفت
 
آزادسازی ناحیه
 
نیروهای سوری مرکز تجمع تروریست‌های جبهه‌النصره را در شهر درعا هدف قرار دادند و شماری از آن‌ها را در چادرهای آوارگان و محله‌های الکرک و العباسیه به‌هلاکت رساندند.

اما بخش‌هایی از ارتش سوریه طی حمله‌ای زمینی که با پشتیبانی توپخانه‌ای همراه بود، محل تجمع عناصر تکفیری داعش را در روستای  "البرغوتیه" از حومه شرقی سلمیه هدف قرار دادند که در این عملیات شماری از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیده و یک خودروی مجهز به مسلسل آنان نیز منهدم شد.   
 
آن‌گونه که نقشه‌های میدانی نشان می‌دهد، تسلط کامل نیروهای سوری بر مناطق شرقی حلب، مسیر را برای پیشروی‌های رزمندگان مقاومت به‌سوی حومه جنوبی این شهر هموار می‌کند؛ به‌گونه‌ای که این نیروها می‌توانند طی روزهای آتی، روند آزادسازی‌های خود را به‌سمت منطقه "دیر حافر" و حومه آن سوق دهند.  

 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار