آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

آزادسازی منطقه "سوق‌الجبس" در غرب حلب/ تروریست‌های "لواء الاقصی" به چتر ناامن داعش پناه بردند! + تصاویر

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از درگیری‌های گسترده با تروریست‌ها، منطقه "سوق الجبس" در غرب حلب را به‌کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از درگیری‌های گسترده با تروریست‌ها، منطقه "سوق الجبس" در غرب حلب را به‌کنترل خود درآوردند.

اما روند تحرکات میدانی در مناطق مختلف نشان می‌دهد که پس از اجرایی شدن آتش‌بس میان گروه‌های معارض مسلح و ارتش سوریه در حومه شهر دمشق، شاخه‌های مختلف تروریستی اکنون مقرهای خود در حومه ادلب و حماه را ترک کرده و با انتقال به مناطق تحت اشغال داعش، ناکامی میدانی خود را درعمل به‌نمایش گذاشته‌اند.

*پاسخ توپخانه‌ای ارتش سوریه به تروریست‌ها در "عربین"

سوریه

به‌نقل از خبرگزاری اعلام‌الحربی؛ ارتش سوریه با آتش توپخانه، مقر تروریست‌های مسلح را در "عربین" هدف قرار داد. این اقدام در واکنش به شلیک گلوله‌های خمپاره از سوی تروریست‌ها به مناطق کارخانه "القابون" و "حرستا" صورت گرفت.

ارتش سوریه تسلط خود بر شهر "المزیوره" در حومه شرقی حلب را تثبیت کرد.

اما از درگیری‌های درونی میان تروریست‌ها خبر می‌رسد که در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده توسط تروریست‌های داعش در نزدیکی منطقه "دوار الکف" از  شهر الباب، 4 تن از عناصر جیش‌الحر هلاکت یافته و 25 تن دیگر نیز زخمی شدند.

*بمباران سنگین جنگنده‌های سوری علیه مواضع داعش در محور جنوبی دیرالزور و حومه غربی حلب 

آزادسازی منطقه

نیروی هوایی ارتش سوریه با انجام تعدادی عملیات در مناطق "المقابر" و "المعامل" از توابع محور جنوبی شهر دیرالزور، یک دستگاه تانک تروریست‌های داعش را منهدم کرد که در اثر آن، تمامی سرنشینان این تانک به‌هلاکت رسیدند.

نیروهای سوری در حملات دیگری با استفاده از موشک‌های زمین به زمین، مواضع گروه‌های مسلح تروریستی را در شهر دوما از توابع غوطه شرقی دمشق هدف قرار دادند.

سوریه

به‌علاوه جنگنده‌های سوری طی حملاتی سنگین، اماکن تجمعات تروریست‌ها را در منطقه پنجم "الراشدین" غرب حلب بمباران کردند.

*اتمام مرحله نخست آتش‌بس میان معارضان مسلح و ارتش سوریه

سوریه

مرحله نخست عملیات آتش‌بس گروه‌های معارض مسلح در شهر "سرغایا" از حومه شمال غربی دمشق به‌اتمام رسید.

در این مرحله شمار افرادی که سلاح‌های خود را بر زمین گذاشته و به منازعه پایان دادند به حدود 300 تن می‌رسد. بر اساس تصمیمات صورت گرفته قرار است که طی دو روز آینده روند آتش‌بس و پایان درگیری‌ها با ورود ارتش سوریه به این شهر به‌طور کامل پایان یابد.


*"سوق الجبس" به‌کنترل نیروهای سوری درآمد

سوریه

‎‌‎این تصویر وضعیت تسلط ارتش سوریه برمنطقه "سوق الجبس" در غرب حلب را نشان می‌دهد.

ارتش سوریه ورزمندگان مقاومت پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه‌النصره و عناصر هم‌پیمان آن‌ها، منطقه "سوق الجبس" در غرب ضاحیه الاسد حلب را به‌کنترل خود درآوردند.

نیروهای سوری در جریان این عملیات، با آتش سنگین توپخانه و شلیک انوع موشک‌ها مواضع و محورهای تحرکاتی تروریست‌ها را در مناطق 4 و 5 "الراشدین" هدف قرار دادند.

*تروریست‌های "لواء الاقصی" به چتر ناامن داعش پناه بردند! 

آزادسازی منطقه

در ادامه برنامه اعلام شده از سوی تروریست‌های مسلح، اخباری مبنی بر خروج تروریست‌های "لواء الاقصی" از مناطق حومه جنوب ادلب و حومه شمالی حماه منتشر شد.

این تروریست‌ها به‌سمت مناطق تحت تسلط داعش در حومه شرقی حماه و رقه حرکت کردند. در مرحله اخیر عناصر جندالاقصی روز گذشته از پادگان "الخزانات" در جنوب شهر "خان شیخون" به‌سوی رقه منتقل شدند.

*حمله رژیم صهیونیستی به مواضع رزمندگان مقاومت در رشته کوه‌های شرق لبنان تکذیب شد

سوریه

خبرهایی که از حملات رژیم صهیونیستی به منطقه "جرود نحله" در رشته کوه‌های شرقی لبنان و مواضع رزمندگان مقاومت در این منطقه و قلمون سوریه نقل می‌شود، صحت ندارد.

به‌دنبال حملات ارتش سوریه با استفاده از مسلسل‌های سنگین 23 میلی‌متری به منطقه "المعامل" محور جنوبی دیرالزور، شماری از عناصر تروریستی داعش به‌هلاکت رسیده و چندین تن دیگر از آنان نیز زخمی شدند.

پس از پیشروی‌های موفقیت‌آمیز رزمندگان مقاومت در محورهای مختلف، به‌نظر می‌رسد مواضع نه‌چندان امن داعش، آخرین پناهگاه تروریست‌هایی باشد که این روزها آوارگی میدانی را تجربه می‌کنند.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار