جشنواره فجر، بهترین فرصت برای ارائه پوشش واقعی ایرانی و اسلامی است

یکی از دغدغه هایی که همواره وجود داشته است، مساله مد و لباس بوده و برگزاری جشنواره مد و لباس فجر فرصت خوبی برای ارائه پوشش واقعی ایرانی و اسلامی است.

جشنواره فجر، بهترین فرصت برای ارائه پوشش واقعی ایرانی و اسلامی است
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر؛ مهدی افضلی، مدیر موسسه توسعه هنرهای معاصر گفت: جشنواره‌ فجر، بهانه ای برای تحقق اهدافمان در حوزه فرهنگی است. یکی از دغدغه هایی که همواره وجود داشته است، مساله  مد و لباس بوده و برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای ارائه  پوشش واقعی ایرانی و اسلامی است.
 
وی در ادامه بهره‌برداری از ذوق هنرمندان ایرانی را یک وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: کارگروه مد و لباس موفق شده است هنرمندان و طراحان ایرانی را شناسایی کند و یک رابطه ی متقابل بین تولید کنندگان و طراحان شکل دهد.

افضلی گفت: در گذشته طراحی ها بیشتر به صورت انفرادی صورت می گرفته در حالی که اکنون جنبه ی مشارکتی بالا رفته و افراد بیشتر تمایل دارند به صورت گروهی کار کنند.

وی برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای دیده شدن خواند و افزود: نمایشگاه می تواند بستری مناسب برای ارائه اندیشه ی تلفیقی ایرانی و اسلامی باشد. . مد و لباس مقوله ای است که هم به لحاظ صنعتی و هم به لحاظ فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.در این نمایشگاه فرصت های رقابتی ایجاد شده و مسیری را برای رشد و گسترش این صنعت فراهم آورده است.

مدیر عامل موسسه توسعه  هنرهای معاصر  به اهمیت رشد فعالیت های فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایران این توانایی را دارد که در عرصه ی مد و لباس پیشتاز باشد. اگر از تمام ظرفیت های فرهنگی استفاده شود ایران می تواند در جهان اسلام در زمینه پوشش پیشرو باشد. فرهنگ سازی و رشته های دانشگاهی در این زمینه ایجاد شده و در آینده ای نزدیک با بر طرف کردن نقاط ضعفی که وجود دارد می توانیم شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه باشیم.
 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.