در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مسئولان درباره جشنواره مد و لباس فجر چه گفتند؟

امسال شاهد حضور طراحان جوان حرفه‌‌ای در ششمین جشنواره مد و لباس فجر هستیم.

مسئولان درباره جشنواره مد و لباس فجر چه گفتند؟به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ششمین جشنواره مد و لباس فجر سوم تا دهم اسفند در برج میلاد، برج آزادی و تالار وحدت برپاست. به همین بهانه گفتگویی با مسئولان در خصوص جشنواره مد و لباس فجر از لحاظ کیفی به نسبت دوره های قبل داشتیم که در ادامه می‌خوانید : 

هنرمند بیش از سرمایه به حمایت معنوی نیاز دارد
حمید قبادی جشنواره مد و لباس فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص برگزاری جشنواره مد و لباس گفت: در مجموع 5200 اثر برای اولین بار در طول شش دوره جشنواره به دبیرخانه ارسال شده اتفاق خیلی خوبی از نظر مشارکت در حوزه‌های مختلف شرکت کننده را داشتیم، همچنین 100 اثر در میان آثار موجود به تولید انبوه رسیده است.

وی ادامه داد: این موضوع بیانگر این است که لباس ایرانی_ اسلامی در میان جامعه دیده شده است.

قبادی خاطرنشان کرد: امسال برگزاری چنین رویدادی در واقع حمایت از برگزیدگان است. هنرمند قبل از اینکه به پول و حمایت مادی نیاز داشته باشد به نگاه معنوی نیاز دارد اما ما در جشنواره اعلام کردیم هر طرحی که به تولید انبوه برسد، هزینه طراحی و تولید آن را پرداخت می‌کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس عنوان کرد: امسال و در این دوره از جشنواره مد و لباس فجر، شاهد حضور طراحان جوان که کار حرفه‌‌ای انجام می‌دهند، هستیم. البته طراحان شهرستانی در بخش مسابقه عمومی جشنواره و بخش زنده شرکت کرده‌اند.

می‌خواهیم لباس ایرانی در جهان چشمگیر شود

نصرالله پژمان‌فر نماینده مجلس در خصوص نمایشگاه مد و لباس گفت: روند قضیه را رو به رشد می‌بینیم البته یک سطح انتظارات و توقعات با توجه به ظرفیت و پتانسیل جامعه و انگیزه  وجود دارد.

وی ادامه داد: اما در این زمینه همت و نشاط را در بین تولید‌کنندگان طراحان مشاهده می‌کنم. آن‌ها با اراده می‌خواهند در کنار همه ظرفیت‌ها که ایران اسلامی نمایش می‌دهد در عرصه مد و لباس هم ایران در کنار تولید‌کنندگان با سابقه و تجربه حضور داشته باشند.

نماینده مجلس عنوان کرد: در مجلس از این فعالیت حمایت می‌کنیم و تلاش ما این است که حضور چشم‌گیر لباس ایران را در جهان شاهد باشیم.

چالش ما بخش توزیع و استقبال اجتماعی است

علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نمایشگاه مد و لباس اظهار داشت: در سومین جشنواره مد و لباس در خدمت دوستان حضور دارم، البته زمانی که مقایسه می‌کنیم شاهد تفاوت محسوسی هستیم. خوشحالم که با سیاست‌گذاری مشخص در حوزه طراحی و کلیت موضوع لباس به عنوان یک نماد اصلی معرفی جامعه توانستیم حرکت‌های خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد: این مجموعه یک هنر صنعت است در بخش صنعت با وزارت بازرگانی و اصناف باید کارهایی انجام شود، در حوزه لباس بخش طراحی‌، شکل‌، فرم مباحثی که به ما مربوط می‌شود اما موضوع، قیمت بازرگانی و ایجاد یک فضای امن به همکاری همه نهادها نیاز است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه جلسات متعدد و مستمری داریم امیدواریم در سایه همین اتفاقاتی که رخ می‌دهد تولید کننده ما بتواند در همه زمینه‌ها فعال باشد.

مرادخانی خاطرنشان کرد: مهمترین وجهی که در حال حاضر به عنوان چالش با آن درگیر هستیم بخش توزیع و استقبال اجتماعی است که خوشبختانه به جاهای خوبی نزدیک می‌شود به نظرم در عرصه تبلیغ و عرضه فعالیت داشته باشیم.

جشنواره‌ها کمک می‌کنند مردم با کالا و فرهنگ ایرانی آشنا شوند

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در خصوص نمایشگاه مد و لباس گفت: نمایشگاه را به دلیل تنوع کالا، طراحی، کیفیت و شأنیتی که برای فرد ایرانی در نظر گرفته شده است، موفق دیدم و می‌توانم بگویم شاهد نمایشگاه خوبی هستیم.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده رعایت شده و قابل رقابت با کالاهای وارداتی است به نظرم جشنواره‌ها کمک می‌کنند مردم با کالا و فرهنگ ایرانی آشنا شوند. با برگزاری چنین جشنواره‌ای تولید ایرانی با قدرت معرفی می‌شود حتی در صادرات پوشاک ایرانی می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

شیرازی خاطرنشان کرد: بر پایی جشنواره و پیگیری مشکلات طراحان و تولید کنندگان آنها را امیدوار کرده است و انگیزه خوبی برای عزیزان شده است.


گزارش از الهام قبادی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.