دانشگاه می‌تواند جزئی از اقتصاد شده و به اشتغالزایی کمک کند

معاون علمی‌ فناوری رییس جمهور گفت: صنعت نیازمند دانش افراد نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و مراکز شتاب دهنده است و راه‌اندازی شهر سلول بنیادی سبب شکستن دیوارهای دانشگاه می‌شود.

ایجاد فرهنگی جدید در دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شهر سلول بنیادی/ صنعت نیازمند دانش، تحقیقات و علم مراکز شتاب دهنده استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاونت علمی فناوری صبح امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و معاونت علمی فناوری در زمینه ایجاد شهر سلول‌های بنیادی در دانشگاه خوار‌زمی و در محل ساختمان مرکزی وزارت علوم با اشاره به آینده وضعیت آموزش عالی در کشور اظهار داشت: آینده وضعیت آموزش عالی در کشور همین فعالیت‌ها علمی و پژوهشی است که مراکز آموزشی را به مردم مرتبط می‌کند.

وی بیان کرد: ایجاد شهر سلول‌های بنیادی یک کار فرهنگی است و سبب از بین رفتن دیوارهای بین جامعه و دانشگاه می‌شود و سبب می‌شود تا دانشگاه جزئی از اشتغال و زندگی مردم قرار گرفته و این یک حرکت ارزشمندی محسوب می‌شود.

ستاری ادامه داد: با احداث این شهر صنعت متوجه می‌شود که اگر بخواهد چرخش بچرخد احتیاج به نیروهای دانشی، شتاب دهنده و سیستم تحقیقات جدید دارد تا بتواند نیازهای خود را رفع کند.

وی عنوان کرد: طبق این تفاهم‌نامه تسهیلا‌تی ارائه می‌شود تا شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی ایجاد و از شرکت‌های دانش بنیان نوپا حمایت خواهد شد و این کار فرهنگ جدیدی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار