فراهم کردن امکانات آزمایشگاه سلول بنیادی با هدف شناسایی نخبگان

مجری طرح پژوهشی طراحی و تولید آزمایشگاه سیار گفت: باید آزمایشگاه های سلول بنیادی در کشور افزایش یابد تا دانش آموزان و نخبگان در سراسر کشور استعداد هایشان شناسایی و حمایت شوند.

حسین نظاری مجری طرح پژوهشی طراحی و تولید آزمایشگاه سیار در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مهم بودن مقوله آموزش در بخش سلول های بنیادی اظهار داشت: اهمیت آموزش و طیف گسترده مخاطبین در علوم تجربی، دانش زیست‌شناسی به خصوص دانش سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی بر همگان مشخص است.

وی تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت در کشور و کمبود امکانات آموزشی در عمده مناطق، شهر‌های کشور و محدود بودن توانایی میزبانی پژوهشگاه رویان، آموزشِ در محل رویکردی است که می‌تواند سبب ایجاد فرصتی مناسب برای معرفی دانش‌ سلول‌های‌ بنیادی شود.

مجری طرح پژوهشی طراحی و تولید آزمایشگاه سیار بیان کرد: تولید آزمایشگاه ویژه دانش آموزان با رویکرد آموزش در محل پدیده‌ای است که با توسعه تجارت و رشد روز افزون مراکز و شرکت‌های تجاری امروزه رونق یافته است.

نظاری عنوان کرد: ایجاد زیست بوم علمی و  آشنا کردن دانش‌آموزان و دانشجویان و کلیه علاقمندان با دانش نوین زیست‌شناسی و شناسایی و جذب افراد مستعد و علاقه‌مند جهت پرورش در این شاخه از دانش از جمله اهداف این طرح پژوهشی است.

وی عنوان کرد: باید امکانی فراهم شود تا جوانان بتوانند با علوم زیست‌شناسی سلولی، مولکولی و جانوری به صورت کاربردی و عملی آشنا شوندتا جایگاه دانش فیزیک و شیمی و آمار در زیست‌شناسی پررنگ شود.

مجری طرح پژوهشی طراحی و تولید آزمایشگاه سیار تاکید کرد: پرورش و علاقه‌مندکردن جوانان به این علوم با مثال‌های بومی و کاربردی در گرایش زیست‌شناسی و پزشکی می‌تواند راهکارمناسبی برای کاربردی کردن علوم پایه باشد.

وی گفت: آزمایشگاه های سلول بنیادی باید در اختیار همه دانش آموزان و علاقه مندان قرار بگیرد تا استعدادهای نهفته دربین آنها شناسایی و شکوفا شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار