با حضور ستاری و فرهادی؛

امضاء تفاهم‌نامه بین وزارت علوم و معاونت علمی در راستای احداث شهر سلولی در دانشگاه خوار‌زمی

وزیر علوم گفت: امضاء تفاهم‌نامه با معاونت علمی فناوری در راستای ایجاد شهر سلول بنیادی در دانشگاه خوا‌رزمی در زمینه علوم مهندسی بافت و بیوتکنولوژی صورت گرفته است.

امضاء تفاهم‌نامه بین وزارت علوم و معاونت علمی در راستای احداث شهر سلولی در دانشگاه خوار‌زمی / مراکز پژوهشی فعال در علوم زیستی و بیوتکنولوژی در دانشگاه‌های نسل سوم باید هر چه زودتر راه‌اندازی شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این وزارت‌خانه و معاونت علمی برای ایجاد شهر سلول‌های بنیادی در دانشگاه خوار‌زمی در ساختمان مرکزی این وزارت‌خانه با اشاره به باز‌دیدی از یک شرکت فناو‌ر بیوتکنولوژی اظهار داشت: من در طی بازدید از یک شرکت فناو‌ر که در زمینه بیوتکنولوژی فعالیت می‌کرد بحث ایجاد یک مکان مناسب برای توسعه علم و فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله سلول‌های بنیادی تکنولوژی مطرح شد.

وی بیان کرد: دانشگاه خوار‌زمی از توان علمی بالایی در زمینه علوم زیستی و پایه دارد و با توجه به اینکه از فضای خوبی برخوردار است ما به این نتیجه رسیدیم که این مرکز آموزشی محل مناسبی برای ایجاد یک شهر سلول‌های بنیادی مناسب است.

فرهادی ادامه داد: باید دانشگاه‌های نسل سوم و جامعه نگر با دید آینده پژوهی در وزارت علوم متحول شوند و در زمینه‌های مختلف علمی و از جمله تکنولوژی رشد کرده تا به مردم خدمت کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه علوم بیوتکنولوژی با سرعت در حال پیشرفت است، افزود: در 30 سال پیش برای گرفتن بودجه یک مرکز پژوهشی که در حوزه بیوتکنولوژی کار می‌کرد و آن موقع این یک بحث نوینی بود درخواست‌های مکرری به مجلس ارائه شد و خوشبختانه در آن زمان مراکز مختلف رشد و پژوهشگاه‌های خوبی در زمینه بیوتکنولوژی شکل گرفت و خوشبختانه در آن زمان یک ردیف بودجه برای مرکز بیوتکنولوژی در نظر گرفته شد.

فرهادی ادامه داد: علوم زیستی و پزشکی در حال دگرگون شدن است و همه دانشگاه‌ها این آمادگی را دارند تا شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در این مراکز آموزشی فعالیت کنند و ما وظیفه داریم به سرعت چهارچوب و قوانین را صادر تا در آینده این شرکت‌ها و مراکز با مشکل روبرو نشوند.

وزیر علوم تأکید کرد: در این تفا‌همنامه اولویت و عرصه‌ها مشخص شده تا دانشگاه‌ خوا‌رزمی با تمام توان در این قضیه ورود پیدا کند زیرا که این بحث یک مسئله ملی است و به نظر من باید تمام دانشگاه ها به این سمت سوق پیدا کنند.

وی گفت: وزارت علوم با همکاری معاونت علمی فناوری زیر‌ساخت‌های لازم را در دانشگاه خوارز‌می فراهم می‌کند تا با شکل‌گیری این شهر سلول بنیادی هر چه سریع‌تر آماده بهره‌برداری شود.

وزیر علوم اضافه کرد: وزارت علوم نیز وظیفه دارد به سرعت مجوزهای کتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شهر سلول‌های بنیادی را صادر کند تا این شرکت‌ها در آینده دچار مشکل حقوقی نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار