اصفهان؛

ضرورت نهادینه‌سازی ورزش فرهنگ‌محور

مسؤول تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت:هدف ما تعالی ورزش است و به دنبال نهادینه‌سازی ورزش فرهنگ‌محور هستیم، ورزشی که روحیه جوان‌مردی و پهلوانی را گسترش دهد و پر از معنویت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی پیمان‌صفت امروز در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران بسیجی اظهارکرد: در عرصه ورزش و نهادینه کردن فرهنگ در ورزش 6 ابلاغیه از سوی بسیج مستضعفان اعلام می‌شود و برنامه‌های کاری ذیل این موارد انجام می‌شود.

وی افزود: سیاست و هدف کلی آمادگی کلی و ارتقای آمادگی جسمی و توان رزمی همه دوستان است که ذیل آن برنامه‌های دیگر تعریف می‌شود.

مسؤول تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان و مدیر باشگاه مقاومت اصفهان گفت: 6 رویکرد اصلی داریم که به ترتیب ورزش همگانی، بعد قهرمانی که این وظیفه به باشگاه‌های فرهنگی ورزشی مقاومت واگذار شده است، آموزش در امر ورزش، پیگیری و ساخت اماکن ورزشی در بسیج، پایگاه استعدادیابی ورزشی که طی چند سال اخیر کلید خورده است و آخرین مورد بومی‌سازی فرهنگ در قالب اجرای ورزش‌های بومی محلی و ... است که سپاه و بسیج به دنبال آن هستیم.

وی با اعلام قهرمانی‌های باشگاه مقاومت در سال 95، بیان داشت: عملکردی که در سال 95 باشگاه مقاومت از خود به جای گذاشته در حوزه ورزش قهرمانی قابل توجه است؛ از مجموع مدال‌های کسب شده 42 مدال طلا، 16 مدال نقره و 16 مدال برنز تیمی نصیب استان اصفهان شده که 65 درصد سهم برادران و 35 درصد سهم خواهران بوده است.

پیمان‌صفت خاطرنشان کرد: تمام افتخارات در جای خود قابل احترام و تحسین است اما صحبت اصلی ما در کسب قهرمانی تنها بروی سکو رفتن نیست و باشگاه مقاومت میراث‌دار خون شهدا و شهدای مدافع حرم است و باشگاهی است که افتخار آن داشتن نمادی برگرفته از دعای کمیل است.

وی اذعان داشت: هدف و سیاست باشگاه کسب افتخارات مادی نیست و این روند را همه باشگاه به دنبال آن هستند و آرزو و آمال ما باید تفسیر دعای کمیل است که در نماد این باشگاه هم آماده و آن تقاضای بدن قوی برای خدمت به مردم و خداوند است.

مسؤول تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان عنوان کرد: هدف ما تعالی ورزش است و به دنبال نهادینه‌سازی ورزش فرهنگ‌محور هستیم، ورزشی که روحیه جوان‌مردی و پهلوانی را گسترش دهد و پر از معنویت باشد.

وی تأکید کرد: بسیاری از باشگاه‌ها به ستاره‌های بالای نماد باشگاه نصب می‌شود، افتخار می‌کنند و بسیاری از آن‌ها نیز به دنبال این ستاره‌ها هستند اما ما هیچ ستاره‌ای نداریم و ستاره ما در باشگاه مقاومت همین بسیجیان هستند.

پیمان‌صفت در ادامه متذکر شد: می‌خواستیم یک فرد را به صورت الگویی به واسطه انجام یک کار فرهنگی خاص برجسته کنیم اما هیچ شخصی را پیدا نکردیم و این موضوع به واسطه نبود همت و عزم عمومی در این راستا بوده است.

وی اضافه کرد: همه باید نقش خود را در اخلاق و مسائل فرهنگی ایفا کنند؛ نسبت به برنامه‌ای که دوشنبه‌ها به نمایش می‌آید و تنها ضداخلاقی‌ها را نشان می‌دهد، اعتراض داریم و باید کارهای فرهنگی و ارزشی نیز به نمایش درآید.

مسؤول تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان در پایان اظهارداشت: کسب مقام نخست در رشته پهلوانی افتخار باشگاه مقاومت است و در این باشگاه پهلوانی حرف اول را می‌زند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار