اصفهان؛

تاثیر دفتر تسهیل گری بافت فرسوده در نوسازی محلات

شهردار اصفهان گفت: : راه اندازی این دفاتر در مناطق محروم و کم برخوردار تاثیر بسزایی در نوسازی بافت فرسوده و قدیمی محلات دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در برنامه هر هفته چند افتتاح در منطقه ۱۱ اصفهان اظهارکرد: در ادامه برنامه هر هفته چند افتتاح در ایستگاه چهل و هفتم امروز شاهد افتتاح بوستان شهاب و خیابان فضیلت در محلات کم برخوردار منطقه ۱۱ بودیم.

وی با اشاره به افتتاح دفتر تسهیل گری بافت فرسوده افزود: راه اندازی این دفاتر در مناطق محروم و کم برخوردار تاثیر بسزایی در نوسازی بافت فرسوده و قدیمی محلات دارد.

شهردار اصفهان از ارایه ۷۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساختمانی در قالب بسته تشویقی ساخت و ساز سخن به میان آورد و ادامه داد: با ارایه این بسته تشویقی و وام نوسازی دولت می توان بافت های قدیمی شهر را باز زنده سازی کرد.

جمالی نژاد با اشاره به حضور و استقبال گرم منطقه ۱۱ در این افتتاحیه گفت: ابراز احساسات مردم مناطق کم برخوردار منطقه ۱۱ در مراسم افتتاحیه مثال زدنی و کم نظیر است در واقع حضور آنان در این مراسم باعث دلگرمی مسوولان برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان می شود.

وی با بیان اینکه در کنارطرح های محله محور طرح های بزرگی در شهر اصفهان در حال احداث است اظهارکرد: بیشتر طرح های عمرانی بزرگ شهر اصفهان تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به احتمال سفر رییس جمهور به اصفهان در پایان سال و ابتدای سال آینده طرح های عمرانی شهر با حضور وی به بهره برداری خواهد رسید.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه شهر به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است گفت: از شهروندان اصفهانی که در ۲ ماه پایانی سال به دلیل فعالیت های عمرانی شهر در رفت و آمد دچار مشکل می شوند عذرخواهی می کنم.

وی با اشاره به اینکه پهن کردن فرش قرمز بر زیر پای سرمایه گذاران به نتیجه رسیده است توضیح داد: در طول یکسال اخیر ۳ برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار جذب کرده ایم.

شهردار اصفهان در خصوص احداث شهرک مبل در منطقه ۱۱ عنوان کرد: تفاهم نامه احداث شهرک مبل با مشارکت بخش خصوصی منعقد شده است و به زودی کلنگ آن به زمین زده می شود.

جمالی نژاد تاکید کرد: احداث شهرک مبل در ساماندهی صنایع چوبی که در این منطقه فعال هستند کمک شایانی می کند به طور حتم این شهرک اقدامی بدیع در سطح کشور خواهد بود چرا که نمونه آن را در کشور نداریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به زیباسازی شهر برای ایام نوروز گفت: برای زیباسازی شهر برنامه های متنوعی دیده شده است که به طور حتم برای زیباسازی شهر از نظرات همه مردم به خصوص هنرمندان استفاده می شود.

شهردار اصفهان در ادامه به زمین های کشاورزی مناطق حاشیه ای اشاره کرد و ادامه داد: تعیین تکلیف زمین های کشاورزی در کمیسیون ماده ۵ و شورای برنامه ریزی و کارگروه زیربنایی استان مشخص می شود و شهرداری تنها یک رای در این موضوع دارد.

جمالی نژاد اضافه کرد: قرار نیست زمین تبدیل به ساخت و ساز شود اما زمین هایی که قابلیت کشت نداشته باشند برای تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ در حال پیگیری است .





انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.