ولیئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ایجاد کاریابی برای بیش از یک هزار مددجوی کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: طی ده ماهه سال ۹۵، برای یک هزار و ۴۵ مددجوی تحت پوشش کاریابی صورت گرفته است.

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و ایجاد دفاتر کاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده که مطابق آن در سال اول ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد آن توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس استعداد سنجی‌های انجام شده میان مددجویان، بیش از ۸۷ هزارمددجوی تحت حمایت این نهاد مورد سنجش شغلی برای ورود به بازار کار قرار گرفته اند که با فراگیری آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای از طریق موسسه‌های کاریابی و شرکت‌های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می‌شوند. همچنین کارفرمایان نیز با مراجعه به کمیته امداد می‌توانند نسبت به ارایه درخواست نیروی کار اقدام و از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.
 
ولیئی با بیان اینکه از طریق اشتغال زایی مددجویان زمینه برای توانمند شدن آنان فراهم می‌شود، تأکید کرد: طی ۱۰ ماهه سال ۹۵، برای بیش از یک هزار و ۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کاریابی شده که از این تعداد ۸۰۵ نفر زن و مابقی مرد هستند. همچنین ۸۰۵ بانوی تحت حمایت صاحب شغل شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از رویکردهای اصلی کمیته امداد است و این روند به صورت جدی در حال پیگیری و اجرا است که خانواده هایی که توان اشتغال دارند، پس از استعدادسنجی، آموزش و پرداخت تسهیلات خودکفایی به منظور ایجاد شغل و درآمد اقدام کنند و به خودکفایی برسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار