رمضانی خبر داد

شناسایی بیش از 90 هزار مددجوی مستعد اشتغال

مدیر کل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 93 هزار مددجوی کمیته امداد مستعد اشتغال شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رمضانی مدیر کل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: 93 هزار مددجو در طرح اشتغال و خودکفایی با مبلغ 7 هزار میلیارد تومان در چهار سطح برای آموزش طبقه بندی شده‌اند.

وی افزود: این افراد ابتدا وارد کسب و کار خرد(کار انگیزی) و سپس توان‌افزایی می‌شوند و در نهایت در صورت موفقیت طرح‌های اشتغالزایی آنان، اقداماتی انجام می‌شود.

مدیر کل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 93 هزار مددجو مستعد اشتغال شناسایی شده‌اند که وارد چرخه مشاوره شغلی و سپس فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای می‌شوند و در هر مرحله توسط کارشناسان نظارت‌های دقیقی از آن‌ها صورت می‌گیرد.

رمضانی یادآور شد:5 درصد از طرح‌ها مربوط به حوزه کشاورزی، 33 درصد مربوط به حوزه دامپروری، کمتر از یک درصد مربوط به حوزه شیلات، 14 درصد مربوط به حوزه فرش و صنایع دستی، 10 درصد مربوط به حوزه صنفی و صنعتی، 33 درصد مربوط به حوزه خدمات و 4 درصد مربوط به سایر فعالیت‌ها می‌شود و بیش از 50 درصد طرح‌ها مربوط به مناطق روستایی است.

مدیر کل طرح های اقتصادی و خودکفایی خاطرنشان کرد: به ترتیب استان های کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، لرستان، بوشهر، ایلام و فارس در میان استان های کشور که دارای رتبه برتر در امر اشتغالزایی برای مددجویان بوده اند.

وی در پایان گفت: کمیته امداد مسئول رفع فقر فردی است و در رفع فقر محیطی مانند خشکسالی کار چندانی نمی تواند انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار