حق گویان خبر داد

آموزش ۲۲۰ هزار مددجو طی ده ماهه امسال

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی ده ماهه امسال بیش از ۲۲۰ هزار مددجو خدمات آموزشی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان مهرعلی حق گویان مدیر کل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: قبل از اجرای طرح‌های کاریابی، جزئیات آن توسط مشاوران بررسی شده و بعد از اجرای طرح نیز آموزش‌های مورد نیاز تحت عنوان پایدارسازی و توسعه طرح برای مددجویان انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: مراکزی که متولی آموزش‌های خاص هستند با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خدماتی را به مددجویان ارایه می‌کنند.

حق گویان اضافه کرد: در حال حاضر 6.5 درصد در تولید دام کشور و گوشت و لبنیات، 16 درصد در حوزه صنایع دستی و تولید فرش و 13 درصد در حوزه حمل و نقل مربوط به خانواده کمیته امداد است.

مدیر کل حرفه آموزی و کاریابی با بیان اینکه این آموزش ها برای مددجویان به صورت رایگان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: 35 تا 40 درصد آموزش‌ها در زمینه دامپروری، کشاورزی، دام و طیور و مابقی در حوزه صنایع دستی و با توجه به شرایط و نیازهای منطقه جغرافیایی بوده که بیشتر در مناطق روستایی انجام می شود.

وی تصریح کرد: جامعه آماری بیانگر این است که 55 تا 60 درصد آموزش دیدگان زنان و مابقی مردان هستند.

حق گویان گفت: طبق تعاملی که با شهرک های صنعتی و صنایع کوچک انجام شده، طی ده ماهه سال 95 حدود 16 هزار نفر در زمینه های مختلف مشغول به کار شده اند، همچنین در همین مدت به 220 هزار نفر آموزش ارایه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار