غیاثی:زمان دونده پناهجو نباید به عنوان رکورد ملی ثبت شود

سخنگوی سازمان تیم های ملی دو ومیدانی گفت:زمان ثبت شده ابوترابی فرد پناهنده ایرانی، نباید به عنوان رکورد ملی حساب شود.

تیمور غیاثی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد رکورد شکنی محمدرضا ابوترابی فرد در دوی 3000 متر استکهلم بیان کرد: رکورد شکنی یک ورزشکار فقط با موافقت شورای برون مرزی برای خروج وی، آزمایش دوپینگ، رسمی بودن مسابقه و تائید مسئولان برگزاری یک رقابت نهایی می شود. ابوترابی فرد یک ایرانی پناهنده شده در سوئد است و نمی توان رکورد وی را به عنوان رکوردی ملی ثبت کرد.  
   
وی افزود: اگر یک دونده ایرانی بتواند در مسابقه رسمی و مورد تائید فدراسیون دو ومیدانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون جهانی رکوردشکنی کند و آزمایش دوپینگ وی هم منفی اعلام شود، آن زمان می توانیم بگوییم رکورد 20 ساله حمید سجادی شکسته شده است.  
   
غیاثی درباره انتقاداتی که سال گذشته نسبت به ابوترابی فرد مطرح کرده بود و وی را در حد تیم ملی نمی دانست، گفت: در حال حاضر هم نسبت به ابوترابی فرد همان دیدگاه را دارم. وی در مواد 5 هزار و 10 هزار متر جزو 20 نفر نخست رنکینگ آسیا هم نیست. با ابوترابی فرد دشمنی ندارم اما اگر نگاهی به رکوردش اندازید، متوجه می شوید رکوردهای وی در این مواد از یک بانوی چینی هم پایین تر است.  
   
وی ادامه داد: روی ضوابط و قواعد کار می کنیم و اگر یک دونده براساس معیارها رکورد بزند، بدون هیچ بحثی این امر را قبول می کنیم. ابوترابی فرد مجوز شورای برون مرزی را دریافت نکرده و اکنون یک سوئدی به شمار می رود. بنابراین خنده دار است که بخواهیم رکورد وی در استکهلم را به عنوان رکورد ملی 3000 متر کشورمان محاسبه کنیم.  
   
سخنگوی سازمان تیم های ملی دوومیدانی درمورد رکوردشکنی مریم طوسی در مسابقات داخل سالن ترکیه تصریح کرد: درحالی که در داخل سالن برای بانوان ماده 200 متر وجود ندارد، تعجب می کنم چگونه طوسی ادعا دارد رکورد ملی کشورمان را در این ماده ارتقا داده است. به اعتقاد من این ادعا خنده دار است.  
   
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار