برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت 5 هزار شهید دانشجو

مسئول فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی کشور از برگزاری دومین کنگره ملی 5 هزار شهید دانشجو در سطوح ملی و دانشگاهی اوایل سال 96 خبر داد.

برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت 5 هزار شهید دانشجوبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیر وجدانی‌نیا ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان بوشهر با بیان اینکه کنگره ملی شهدای دانشجو، یک رویداد خوب و فراگیر در حوزه فرهنگ و آموزش عالی کشور است اظهار داشت: اولین آن در سال 93 با مشارکت همه دستگاه‌های دانشگاهی به دبیری بسیج دانشجویی در 500 دانشگاه کشور برگزار شد و دومین آن نیز در سه‌ماهه اول سال 96 درسطح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی کشور حدود 5 هزار دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: بیش از 70 تن از این عزیزان شهدای مدافع حرم هستند که جان خود را تقدیم اهداف جهانی انقلاب اسلامی کردند.

وجدانی نیا گفت: فضای فرهنگی، اجتماعی امروز کشور به‌ویژه فضای آموزش عالی به‌شدت نیازمند اصلاح است و در این میان دانشجویان، نیازمند داشتن الگوهای عملی هستند و شهدای دانشجو می‌توانند یک الگوی کامل رفتاری برای دانشجویان امروز باشند.

مسئول فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم با معرفی شهدای دانشجوی حرم و بررسی سیره زندگی آنان، الگوهای رفتاری خوبی برای دانشجویان ارایه دهیم، افزود: در میان شهدای دانشجو، شهدای نخبه در سطوح بالای علمی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حضور دارند و محوریت محتوای دومین کنگره ملی شهدای دانشجو پیرامون این شهداست.

وی افزود: در اولین کنگره شهدای دانشجو در سال 93 بیش از 100 عنوان کتاب، بیش از 200  برنامه تلویزیونی، بیش از 50 قطعه موسیقیایی، فیلم کوتاه، نمایشنامه و بیش از 40 جشنواره ورزشی برگزار شد.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کشور با اشاره به نکات مدنظر در برگزاری کنگره‌های شهدای دانشجو را مشارکت حداکثری مخاطبان، دیدار با خانواده شهدا، پوشش و فضاسازی رسانه‌ای، دوری از تشریفات، شرکت مدیران دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی مناسب در خوابگاه‌های دانشجویی نام برد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.