با افزوده شدن سیستم بایومتریک به پروسه کنکور؛

امکان تقلب در کنکور دانشگاه‌های افغانستان به صفر رسید

مقام‌های وزارت تحصیلات عالی از مجهز شدن پروسه‌ملی اخذ آزمون کنکور به سیستم بایومتریک خبر دادند که طی آن از تقلب جلوگیری می‌شود.

امکان تقلب در کنکور دانشگاه‌های افغانستان به صفر رسید
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فریده مومند وزیر تحصیلات عالی در مراسم افتتاح سیستم بایومتریک گفت: با تطبیق این سیستم آزمون کنکور نسبت به سال‌های گذشته از شفافیت بیشتر برخوردار خواهد بود و جلوی افرادی که تلاش دارند تا به جای دیگران آزمون را سپری کنند گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: نه تنها داوطلبان آزمون کنکور در این پروسه بایومتریک می‌شوند؛ بلکه پس از معرفی به نهادهای تحصیلی نیز براساس همین سیستم شناخته می‌شوند.

براساس گفته‌های وزیر تحصیلات عالی افغانستان سیستم بایومتریک در سال جاری در تمام ولایات کشور تطبیق می‌شود و براساس کودهای تعیین شده داوطلبان می‌توانند شامل آزمون شوند.

او بیا‌ن‌ اینکه این سیستم به کمک مالی برنامه USWDP فعال شده گفت که در حال حاضر ریاست اخذ آزمون کنکور وزارت تحصیلات عالی به تعداد ۳۰ پایه جمکت -آله بایومتریک- و دو پایه ماشین چاپ کارت رنگی در اختیار دارد.

وی تصریح کرد که بانک سوالات آزمون کنکور امسال از ۳۳هزار به ۵۵هزار افزایش یافته است و برای هر دانشجو یک کتابچه سوالات به صورت جداگانه در نظر گرفته شده‌است.

او هم‌چنان با اشاره به افزایش شمولیت دختران در نهادهای تحصیلی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳ هزار سیت برای جذب دختران در نهادهای تحصیلی اضافه شد؛ اما در سال جاری این رقم به ۵ هزار تن بالا رفته‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار